عصر بازار

سفیر ایران در اندونزی:

تهران و جاکارتا درپی جهش اقتصادی در روابط دوجانبه هستند

عصر اعتبار- سفیر ایران در اندونزی اعلام کرد: جهش اقتصادی در روابط جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در سال ۹۶ براساس برنامه پیش بینی شده بود و تهران - جاکارتا در این چارچوب پیش رفتند و این امر امسال هم تداوم دارد.

تهران و جاکارتا درپی جهش اقتصادی در روابط دوجانبه هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'ولی الله محمدی نصرآبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی روز دوشنبه تصریح کرد: حجم تجارت ایران با اندونزی نسبت به سال 95 از حدود 380 میلیون دلار با رشد نزدیک به دوبرابر به 680 میلیون دلار تا پایان بهمن ماه 96 رسید.
    این دیپلمات برجسته کشورمان در جاکارتا افزود : صادرات ایران به اندونزی رشد 250 درصد دراین دوره داشت و از حدود 174 میلیون دلار به حدود 500 میلیون دلار افزایش یافت .
    سفیر کشورمان خاطرنشان ساخت: اندونزی دهمین مقصد بازار صادراتی ایران شده و این امر نشان می دهد که با وجود برخی موانع مانند مشکلات بانکی برنامه همکاری های تجاری دو کشور خوب پیش رفته است.
    ** همکاری علمی- فناوری
    وی پیرامون همکاری دو کشور در زمینه های دیگر اظهار داشت: در سال گذشته دربخش های دیگری مانند فناوری های نانو به ویژه در بخش های دارو، و نساجی گفت وگوها و مذاکراتی در تهران و جاکارتا برای گسترش همکاری ها انجام شد که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.
    محمدی تصریح کرد: قرار است درصورتی که همه موارد به خوبی پیش رود دفتر ستاد فناوری نانو ایران در جاکارتا در سال جاری افتتاح شود تا روند همکاری های علمی - فناوری دوجانبه سرعت بیشتری به خود گیرد.
    سفیر ایران تاکید کرد : در زمینه توافق های علمی نیز یادداشت تفاهم هایی میان دانشگاههای ایران و جاکارتا برای تقویت همکاری های مشترک علمی- پژوهشی صورت گرفت.
    **همکاری های پارلمانی
    سفیر ایران در اندونزی همکاری مجالس دو کشور درسال 96 را یک رویداد مناسب و رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: سفرهای متعدد هیات هایی از نمایندگان مجالس در سطوح مختلف و همچنین اعضای گروه دوستی ایران و اندونزی به پایتخت های یکدیگر افق خوبی را برای تداوم همکاری های پارلمانی درسال جاری فراهم ساخته است.
    **جذب سرمایه گذاری
    سفیر کشورمان در مورد جذب سرمایه گذاری اندونزی در ایران نیز گفت: اندونزی خواستار سرمایه گذاری در دو میدان نفتی ایران است .
    وی افزود: سال 96 مذاکرات شرکت نفت پرتامینا با شرکت ملی نفت ایران ادامه یافت و سفرهای زیادی از سوی نمایندگان ذیربط 2 کشورانجام شد و انتظار می رود که در آینده نزدیک توافقنامه توسعه در میدان نفتی منصوری انجام شود.
    به گفته وی' این اقدام سبب جذب سرمایه گذاری چندین میلیارد دلار برای کشورمان خواهد داشت.'
    محمدی افزود: قرار است پس از امضای قرارداد در حوزه میدان نفتی منصوری، مذاکرات دوجانبه در مورد سرمایه گذاری طرف اندونزیایی در میدان نفتی 'آب تیمور' ایران شروع شود.
    ** شتاب برنامه ها در سال 97
    دیپلمات برجسته ایران در اندونزی گفت : در مجموع در بخش های مختلف روابط دو جانبه سال گذشته شاهد تحرک و دستاوردهای خوبی بودیم و برهمین اساس انتظار می رود در سال 97 شاهد شتاب روابط در همه زمینه ها باشیم .
    به گفته وی 'قرار است نشست کمیسیون مشترک ایران و اندونزی درماههای آتی در ایران برگزار شود.'
    محمدی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری کمیسیون مشترک اسناد جدیدی برای همکاری های دوجانبه ایجاد شود زیرا دو طرف ظرفیت های زیادی برای همکاری های مشترک دارند.
    **حمایت از کالای ایرانی
    سفیر ایران با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در مورد حمایت از کالای ایرانی گفت: نقشی که ما می توانیم دراین زمینه داشته باشیم در دو بخش افزایش صادرات غیر نفتی و خدمات فنی و مهندسی و جذب سرمایه گذاری های خارجی برای کشور است.
    محمدی افزود: در بخش افزایش صادرات ایران، روند روبه رشدی را در سال گذشته شاهد بودیم و به همین دلیل امیدواریم که امسال نیز این روند سیر صعودی داشته باشد.
    سفیر ایران در اندونزی درخصوص جذب سرمایه گذاری برای کشور نیز گفت: با توجه به اینکه دو طرف بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید دارند، به نظر می رسد درسال 97 شاهد تحولات خوبی دراین زمینه باشیم.
    محمدی گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی دراین راستا درصدد است تا ایران را بیش ازگذشته به اقشار مختلف جامعه اندونزی بشناساند تا به ویژه ظرفیت ها و پتانسیل های ایران در حوزه های اقتصادی و مالی برای صاحبان سرمایه وسرمایه گذاران اندونزیایی علاقه مند به حضور در بازارهای ایران هرچه بیشتر آشکار شود.
    **گردشگری
    سفیر ایران در اندونزی گفت: در بخش های مردمی از جمله گردشگری تحول خوبی صورت گرفت و دو طرف شاهد افزایش رفت و آمدهای گردشگران در کشورهای دیگر بودند.
    وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که عزیمت اتباع اندونزی به ایران در سال 96 افزایش یافت که این روند درسال های ماقبل اینگونه نبود.
    محمدی با بیان اینکه اندونزی با بیش از 260 میلیون نفر جمعیت از ظرفیت 10درصدی گردشگری برخوردار است ابراز امیدواری کرد با فعالیت های انجام شده سهم بیشتری از این گردشگران به ایران اختصاص یابد.
    ** تشکیل کمیته بازی های آسیایی
    سفیر ایران همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا از تشکیل' کمیته بازی های آسیایی' در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی خبر داد و گفت: دراین کمیته برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم برای تسهیل حضور ورزشکاران ایرانی در این کشور و شرکت آنها در این مسابقات انجام می شود.
    براساس پیش‌بینی شورای المپیک آسیا 15 هزار ورزشکار و بیش از 5 هزار و 500 تیم ورزشی از 45 کشور در این دوره بازی‌ها حضور خواهند داشت.
    هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 جاکارتا از روز 18 آگوست تا 2 سپتامبرسال جاری میلادی در جاکارتا پایتخت اندونزی به عنوان میزبان اصلی و همزمان در دو شهر دیگر 'پالم بانگ' و ' باندونگ' به عنوان میزبان های مکمل در سه ورزشگاه 'گلورا، بونگ و کارنو' در 47 رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو