عصر بازار

وزیر کشاورزی مطرح کرد:

ارز واردات کالاهای اساسی افزایش قیمتی ندارد

عصر اعتبار- وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که قیمت کالاهای اساسی از تک نرخی شدن ارز متاثر نمی‌شود، گفت: براساس تصمیم دولت ارز واردات کالاهای اساسی بدون تغییر قیمت در مقایسه با قبل اختصاص می‌یابد.

ارز واردات کالاهای اساسی افزایش قیمتی ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمود حجتی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام، در ارتباط با راهکارهای دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی بعد از تک نرخی شدن ارز و افزایش 400 تومانی نرخ واردات این محصولات، اظهار کرد: براساس جلسات متعددی که در هیئت دولت برگزار شد تمهیداتی اندیشیده شده است تا قیمت کالاهای اساسی از نرخ ارز متاثر نشود.

    وی افزود: قیمت جهانی کنجاله سویا و دانه‌های روغنی بالا رفته و در حال افزایش است که این امر به طور طبیعی قیمت واردات این محصولات را افزایش می‌دهد و اگر مدیریت دلار نیز انجام نمی‌شد، مشکلات جدی در قیمت این محصولات در بازار ایجاد می‌کرد.

    وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تصمیم گرفته شده است که تا مابه‌التفاوت افزایش قیمت ارز در اختیار وارد کنندگان قرار گیرد تا ارز واردات این محصولات بدون هرگونه افزایش قیمت در مقایسه با قبل تخصیص یابد.

    حجتی تصریح کرد: وارد کنندگان کالاهای اساسی نگرانی‌هایی بابت چگونگی اختصاص ارز را داشتند که براساس راهکارهای انجام شده ارز آنها با برنامه‌ریزی بانک مرکزی در اختیار آنها بدون افزایش قیمت قرار می‌گیرد.

    وی گفت: دولت عدم تغییر قیمت نرخ ارز وارداتی را برای کالاهای اساسی ابلاغ و نهایی کرده است تا قیمت‌های کالاهای وارداتی از تک نرخی شدن ارز متاثر نشود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی