عصر بازار

مدیر عامل بانک پارسیان خبر داد:

توسعه کارت های اعتباری برای حمایت از تولید و کالای ایرانی

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک پارسیان از سیاست های این بانک در سال ۹۷ برای توسعه کارت های اعتباری برای حمایت از تولید و کالای ایرانی خبر داد.

توسعه کارت های اعتباری برای حمایت از تولید و کالای ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، کوروش پرویزیان در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه، اظهار داشت: چندسالی است که در ایام سال نو شعارهای محوری برای حرکت سال از سوی مقام معظم رهبری مباحث اقتصادی است و امسال نیز با توجه به شرایط خاص پیش رو، حمایت از کالای ایرانی عنوان شد.

    وی افزود: بانک پارسیان نیز به عنوان عضوی از خانواده سیستم بانکی و اقتصاد کشور هم راستا با این موضوع حرکت خواهد کرد.

    مدیرعامل بانک پارسیان، ادامه داد: شرایط اقتصادی حاکم، مرور دوباره عملکردها و برنامه های در دست اقدام را می طلبد تا فضا و شرایط اقتصادی به گونه ای باشد که مردم احساس امنیت و ثبات اقتصادی داشته باشند.

    پرویزیان گفت: هر چند نظرات موافق و مخالفی وجود دارد  اما باید نظری واحد و هم سو برای بهبود شرایط زندگی جمعی وجود داشته باشد تا دسترسی مردم به فضا، امکانات آموزشی، رفاهی، اجتماعی و ... بهبود یابد.

    رییس کانون بانک ها و موسسات خصوصی، اظهار داشت: باید حرکت در جهت رونق بنگاه های اقتصادی و حفظ چرخه تولید باشد زیرا شرایط رقابتی بسیار سخت تر و حساس تر از گذشته شده است. چند سالی است که به صورت ویژه و خاص تحت تحریم های هوشمند و سختی قرار داریم.

    وی ادامه داد: بازتاب این شرایط، سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی است. حمایت از کالای ایرانی با تلاش و کار و عمل همه مردم امکان پذیر است. ما باید کمک کنیم تا این هزینه بدون محاسبه و برنامه افزایش نیابد، خصوصا در زمینه هزینه های مالی، آنچه در حوزه فعالیت بانک ها است، کمک به کاهش هزینه مالی است.

    پرویزیان با بیان اینکه، هزینه مالی از دو منظر ارزی و ایجادی باید بررسی شود، اظهارداشت:یکی از راه های شناخته شده برای کاهش هزینه مالی تولید کننده پرداخت اعتبار به مصرف کننده کالای ایرانی است.

    مدیرعامل بانک پارسیان، گفت: در شرایط فعلی  نظام بانکی می تواند آثار مثبتی داشته باشد. براساس تجربه بازگشت پرداخت های خرد به مراتب از پرداخت های کلان آسان تر و سریع تر است. پرداخت های کلانی وجود دارد که به دلیل شرایط اقتصادی امکان بازگشت آن ها نسبت به پرداخت های خرد سخت تر است.

    رییس کانون بانک ها و موسسات خصوصی افزود: در سیاست های بانک در سال 97 برنامه ریزی از جمله توسعه کارت های اعتباری برای حمایت از تولید و کالای ایرانی صورت گرفته است.

    پرویزیان افزود: کارایی منابع و تخصیص بهینه منابع نیز پیامد مثبت سیاست حمایت از کالای ایرانی است. سال گذشته مطالبات معوق بانک با اتخاذ رویه های مشابه بهبود یافته و شرایط به مراتب بهتر از گذشته است.

    وی افزود: سال گذشته 8 هزار و 500 میلیارد تومان وصولی داشتیم که البته همه این مبلغ نقد نیست. اما از نظر عملکرد شرایط به مراتب بهتری برای بانک ایجاد خواهد کرد. ستادی در بانک برای رسیدگی به این موضوع ایجاد شد و تعداد زیادی از این پرونده ها تعیین تکلیف شد که اثار ان در تراز 96 مشخص خواهد شد.

    رییس کانون بانک ها و موسسات خصوصی، گفت: این منابع متعلق به مردم است ‌و بازگشت آن به اقتصاد کشور از جمله اهداف ما است تا کارآفرینان و تولیدکنندگان نیز بتوانند از این منابع برای بهبود تولید و اقتصاد کشور استفاده کنند.
    پرویزیان گفت: ارزش آفرینی از جمله سیاست های راهبردی بانک پارسیان انتخاب شد تا بتوانیم با تعامل مشتریان، شرایط بهتری برای بانک و مشتریان ایجاد شود.

    مسئولیت اجتماعی

    وی افزود: مجموعه دستگاه های نظارتی از جمله بانک مرکزی، دستگاه قضایی و ... همکاری خوبی در این زمینه داشتند. در حوزه تعهد اجتماعی باید متشکر همه دستگاه هایی که در این زمینه به بانک مرکزی کمک کردند، باشیم و امیدواریم در ادامه راه نیز کمک و همراه سیستم بانکی باشند.

    وی افزود: وضعیت برخی از بدهکاران معوق با دخالت  بانک ها یا سایر دستگاه ها باید روشن و شرایطی فراهم شود که این پول ها به نظام بانکی بازگردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی