عصر بازار

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهرایران مطرح کرد:

معوقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به ۰.۹ درصد رسید

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران گفت:میزان معوقات بانک قرض الحسنه مهرایران در حال حاضر به ۰.۹درصد رسیده است که این خود یکی از دستاوردهای سنت نیکوی قرض الحسنه محسوب می شود.

معوقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به ۰.۹ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مرتضی اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح عملکرد این بانک  با اشاره به افزایش فرهنگ قرض الحسنه در کشورمان با بیان اینکه در سال 95 حدود 500 هزار نفر تسهیلات دریافت کردند گفت: این تعداد در سال گذشته به 752 هزار نفر رسید که امیدواریم امسال تسهیلات گیرندگان تسهیلات قرض الحسنه را با 120 هزار میلیارد ریال به یک میلیون نفر برسانیم.

    مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهرایران بیشترین جذب منابع قرض الحسنه را استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مرکزی و کرمانشاه برشمرد و گفت: بیشترین تسهیلات هم در استانهای محروم چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، کهکیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و گلستان پرداخت شد.
    اکبری با بیان اینکه در سال گذشته منابع قرض الحسنه این بانک 82 درصد رشد داشت ، افزود: میزان منابع قرض الحسنه مهر ایران از 60 هزار میلیارد ریال به 110 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
    مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهرایران در ادامه به افتتاح سامانه آلاین اشاره کرد و گفت:  سامانه افتتاح حساب آنلاین بانک به بهره برداری رسیده و افراد متقاضی می توانند بدون مراجعه به شعبه، نسبت به افتتاح و ایجاد سپرده از طریق اینترنت اقدام کنند.
    اکبری درباره معوقات بانکی این بانک تصریح کردذ: میزان معوقات در سال 95 حدود ١/٢ دهم درصد و در سال گذشته به 0/9 دهم درصد رسیده است.
    وی در حال حاضر پنج میلیون و 250 هزار نفر در این بانک سپرده گذارى کرده اند.گفت: تعداد تسهیلات گیرندگان در سال گذشته نسبت به سال 95 حدود 50 درصد رشد داشته است.
    مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهرایران اظهارداشت:مانده تسهیلات در انتهاى سال گذشته ٩٧ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 95 رشد ٧٤ درصدى داشته است.
    اکبری با بیان اینکه در سال 96 بالغ بر ٨٢ هزار میلیارد ریال منابع جدید وارد بانک شده است، افزود: با توجه به این که 5درصد جذب منابع قرض الحسنه کشور را در دست داریم اما موفق شدیم 25 درصد تسهیلات پرداخت کنیم.

    وی از آغاز اعطای وام پانزده میلیون تومانی ازدواج خبر داد و گفت: الان معرفی شدگان از سوی بانک مرکزی وام خود را دریافت کرده اند. این در حالی است که تا سال گذشته رقم این وام ده میلیون تومان بود که اکنون به پانزده میلیون تومان رسیده است.
    اکبری گفت: طرح های مختلفی برای وام ازدواج طراحی شده است که بین یکسال تا ده سال آینده خانواده ها می توانند با سپرده گذاری کنند و بین 40 تا 80 میلیون تومان وام بگیرند. اکنون پرداخت وام ها آغاز شده است.
    این مقام مسئول در نظام بانکی افزود: معاونت زنان و خانواده رییس جمهور در شناسایی زنان سرپرست خانوار تلاش زیادی کرده که بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه به این افراد داده شده است.
    وی تصریح کرد: بانک قرض الحسنه فقط در حوزه قرض الحسنه وام می دهد و سودی هم نمی دهیم و سود وام ها نیز صفر تا چهار درصد است و در حال گسترش منابع و اعطای وام هستیم.

    پورسعید خلیلی