عصر بازار

دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

تشکیل حساب ذخیره ارزی برای افراد بر اساس طرح دوفوریتی مجلس

عصر اعتبار- دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس با تشریح طرح دوفوریتی مجلس برای نظام ارزی کشور گفت: «شناسایی نیازمندان واقعی به ارز»، «تشکیل بازارمتشکل پولی و ارز» و «ایجاد بازارشبه بورس» از جمله شاخص های مهم این طرح است.

تشکیل حساب ذخیره ارزی برای افراد بر اساس طرح دوفوریتی مجلس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سید حسن حسینی شاهرودی ضمن اشاره به طرح دو فوریتی مجلس برای نظام ارزی کشور افزود: این طرح از دو هفته پیش در خانه ملت تدوین و تنظیم شده است.

    وی همچنین شاخص های مهم طرح مزبور را «شناسایی نیازمندان واقعی به ارز»، «تشکیل بازارمتشکل پولی و ارز» و «ایجاد بازارشبه بورس» دانست و اظهارداشت: بازار شبه بورس مرکب از صرافی های مجاز و بانک ها و در عین حال با نظارت بانک مرکزی تشکیل تا افراد بتوانند حساب ذخیره ارزی داشته باشندو به این حساب سود تعلق گیرد و در زمان برداشت، ارز به شکل اسکناس در اختیار آنان قرارداده شود.

    نماینده مردم شاهرود، میامی و دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد حساب ارزی برای افراد در سیستم بانکی و شناسایی نیازمندان واقعی به ارز از سوی بانک مرکزی انجام شد و تنها بازار متشکل پولی و ارزی باقی مانده که مجلس در تعامل با بانک مرکزی به دنبال پیدا کردن راهکاری مشترک، منطقی و معقول در این حوزه است تا بحث تک نرخی شدن ارز پس از سال ها در مسیر اجرا قرار گرفته منطبق با واقعیت های موجود جامعه به سمت جلو حرکت کند تا دیگر مردم شاهد دو نرخی بودن ارز در بازار نباشند.

    وی در ادامه افزود: به عبارت بهتر رقم ارزی که بانک مرکزی تعیین و اعلام می کند با رقمی که در بازار ساری و جاریست منافات و مغایرتی نداشته باشد.

    حسینی شاهرودی در پاسخ به این پرسش که آیا حساب ذخیره ارزی سقف مشخصی دارد، اظهارداشت: سقف معینی ندارد بلکه بی نهایت است.

    وی گفت: فعالان اقتصادی به هر میزان ارز ناشی از عملیات صادرات و معاملات مختلف خود را می توانند در حساب ذخیره ارزی شخصی واریز و درصورت امکان برداشت و مصرف کنند.

    نماینده مردم شاهرود و میامی و دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: جدا از این افراد تا 10 هزار دلار ارز را نیز می توانند بصورت شخصی در اختیار داشته باشند ولی مازاد بر این مبلغ قاچاق محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی