عصر بازار

​رییس کل بانک مرکزی:

تصمیم های خطیر اقتصادی نیازمند مجاهدت همگان است

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی در جلسه هم اندیشی با مدیران و مدیران کل بانک مرکزی، ضمن بحث و بررسی درباره مسائل روز بانکی گفت: در شرایط فعلی اقتصاد ایران، بانک مرکزی برای عمل به مأموریت خطیر خود، نیازمند حضور و مجاهدت همگان دارد؛ که البته مشارکت و همبستگی شبانه روزی بخش های مختلف و به ویژه بخش ارزی در خصوص سیاست های جدید ارزی در هفته ها و روزهای اخیر، گواه این امر است و جا دارد از ایشان قدردانی کنم.

تصمیم های خطیر اقتصادی نیازمند مجاهدت همگان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ولی اله سیف در دیدار با مدیران کل و مدیران بخش های ارزی، اقتصادی و نظارت، بانک مرکزی ضمن تشکر از فعالیت های ایشان و کارشناسان بانک مرکزی در هفته ها و روزهای اخیر هم راستا با تصویب نامه هیأت وزیران درخصوص سیاست های جدید ارزی، گفت: در شرایط فعلی اقتصاد ایران، بانک مرکزی برای عمل به مأموریت خطیر خود، نیاز به حضور و مجاهدت همگان دارد. از این رو در روزهای اخیر و همزمان با اعلام این سیاست ها، در بانک مرکزی شاهد مشارکت چشمگیر، همبستگی و همدلی همکاران بخش های مختلف و به ویژه بخش ارزی به صورت شبانه روزی بودم، که جا دارد قدردان فعالیت های آنها باشیم؛ چراکه کارشناسان و مدیران بانک مرکزی سرمایه ای ارزشمند برای کشور هستند.

    رییس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه اقتصاددانان راهکارهای متفاوتی را برای کاهش نوسانات نرخ ارز پیشنهاد می کنند عنوان کرد: در این زمینه کارشناسان مختلف دیدگاه های متفاوتی برای مواجه با چنین شرایطی ارایه می کنند، اما آنچه در این میان حائز اهمیت است، اتخاذ تصمیم مناسبی بود که به اقتصاد استحکام بخشد و آن را در برابر نوسانات بیرونی مصون کند.

    عالی ترین مقام بانک مرکزی با بیان اینکه این بانک در تلاش است تصمیم های خطیر اقتصادی کمترین هزینه و تبعات را برای جامعه داشته باشد، اظهار کرد: خوشبختانه تصمیم اخیر ستاد اقتصادی دولت و سیاست های جدید ارزی آن گام بلندی برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور است؛ در کنار آن ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر منابع ارزی کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و این منابع با مصارف متناسب است؛ از این رو کمتر تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار می گیرد.

    وی خاطرنشان کرد: معتقدم سیاست های جدید ارزی و نیز به کارگیری ظرفیت های موجود در نظام یکپارچه معاملات ارزی (سامانه نیما) تمام فعالیت های نیازمند تامین ارز، بتوانند به واسطه این سامانه، نیازهای ارزی خود را تأمین و صادرکنندگان نیز به راحتی ارز خود را از این طریق به بازارعرضه کنند.

    به گفته رییس کل بانک مرکزی نرخ فعلی ارز در این حد باقی نمی ماند و به مرور زمان دستخوش تعدیل و تغییر خواهد شد.

    سیف با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در معرض توطئه ها و دشمنی های بسیاری در سطح بین الملل قرار داشته عنوان کرد: در هر توطئه ای که علیه ایران در سطح بین الملل رخ می دهد، همواره نیم نگاهی به اقتصاد ایران برای ایجاد تزلزل در آن وجود دارد. از این رو باید تلاش کرد به اقتصاد کشور استحکام و ثبات بخشید و در این راه با به کارگیری ابزارهای لازم از وارد آمدن لطمه به اقتصاد ایران جلوگیری کنیم و با افزایش مقاومت پذیری آن، دشمنان را در رسیدن به اهداف توطئه آمیزشان ناکام بگذاریم.

    گفتنی است، در این جلسه مدیران بخش های مختلف بانک مرکزی در خصوص سیاست های جدید ارزی دولت، نظرها و دیدگاه های کارشناسی خود را ارایه کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو