عصر بازار

رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی اعلام کرد:

تصویب لوایح عضویت ایران در FATF تا پایان شهریور

عصر اعتبار- رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی از تصویب لوایح مربوط به عضویت ایران در FATF تا پایان شهریورماه خبر داد.

تصویب لوایح عضویت ایران در FATF تا پایان شهریور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، مصطفی کواکبیان رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی پس از پایان نشست اعضای فراکسیون با وزیر اقتصاد و معاونین وی،  گفت: نشست با حضور حدود 40 تن از نمایندگان برگزار شد که نمایندگان دغدغه های مختلفی را با وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کردند که یکی از مهمترین آنها وضعیت نابسامان بازار ارز بود که در هر صورت دولت در مقطع کنونی، این بازار را کنترل کرده است.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در نشست طرح دوفوریتی مجلس برای تثبیت قیمت ارز  در بازار بود که مورد مشورت با مسئولان وزارت اقتصاد قرار گرفت.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: علاوه بر این موضوع لایحه اخذ مالیات بر ارزش افزوده نیز مورد بحث قرار گرفت تا در این باره نیز نمایندگان همراهی مناسبی با دولت داشته باشند؛  این لایحه در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده و قرار است در صحن علنی مجلس نیز طرح شود.

    وی با اشاره به عنوان و نام فراکسیون متبوع خود،  خاطر نشان کرد: یکی از مباحث مورد اهمیت در نشست عضویت ایران در FATF بود؛ این موضوع یکی از مباحثی است که در روابط اقتصادی ایران با سایر کشورها مشکل زا شده و لازم است دولت و مجلس در این زمینه یک تصمیم جدی اتخاذ کنند.

    عضو فراکسیون امید مجلس افزود: این موضوع حتی در ملاقات‌های جداگانه‌ای که با سفیر انگلیس در تهران و جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس داشتم به بنده منتقل شد و لازم است در این خصوص اقدامی عاجل صورت گیرد. در این ملاقات‌ها مشخص شد که اروپایی‌ها و کشورهای مطرح در اقتصاد دنیا خیلی به برجام کاری ندارند بلکه مسئله مهم برای آنها FATF و روابط سیستماتیک بانکی است.

    کواکبیان تصریح کرد: به همین منظور مقرر شد نمایندگان همراهی فعالانه‌ای در صحن علنی مجلس برای تصویب لوایح مربوط به FATF داشته باشند که البته در حال حاضر 4 لایحه از لوایح مربوط به FATF در کمیسیون‌های قضایی وحقوقی و امنیت ملی  در حال بررسی و چکش کاری است.

    وی یادآور شد: این لوایح درخصوص مبارزه با پولشویی،   جرایم سازمان یافته فراملی و مسائلی درخصوص روابط بانکی است که به کمک اعضای فراکسیون و سایر نمایندگان این موضوع به صحن علنی مجلس خواهد آمد و امیدواریم تا شهریور ماه به نتیجه برسد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم درخصوص جایگزینی یورو به جای دلار،  گفت: این موضوع نیز یکی از مسائلی است که در دستور کار تیم اقتصادی دولت قرار دارد ولی در این حوزه نیاز به کار کارشناسی بیشتر و آماده شدن زیرساخت های بانکی کشور احساس می‌شود.

    رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با اشاره به اقدامات مثبت وزارت اقتصاد و بانک ملی برای حذف دلار یا ارز واسطه در مبادلات اقتصادی به حذف دلار از مبادلات ارزی ایران و ترکیه اشاره و عنوان کرد: اقدام اخیر بانک ملی در این زمینه جای تقدیر دارد و اگر ما بتوانیم به صورت مستقیم و بدون واسطه با بانک های ترکیه ارتباط برقرار کنیم،  اقدام بسیار موثری خواهد بود. در عین حال حذف دلار مسئله شدنی است که باید روی آن کار کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو