عصر بازار

عملکرد شرکت های پرداخت در تعداد و مبلغ تراکنش های شاپرکی

عصر اعتبار- عملکرد شرکت های پرداخت در تعداد و مبلغ تراکنش های شاپرکی اعلام شد.

عملکرد شرکت های پرداخت در تعداد و مبلغ تراکنش های شاپرکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، شاپرک عملکرد کلی شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت در اسفند ماه 96 را در گزارشی ارایه کرد. شاخص های معرفی شده در این گزارش، بیانگر گستره فعالیت هر یک از شرکت های PSPاست که آگاهی از آن برای نهاد نظارتی شاپرک به منظور نظارت بر عملکرد و هدایت صنعت پرداخت الکترونیک ضروری است.

    بررسی عملکرد کلی شرکت های PSP

    شرکت "به پرداخت ملت" با سهم 21.20 درصدی از تعداد و سهم 25.23 درصدی از مبلغ تراکنش ها در اسفند 96 همچنان بیشترین سهم از بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو سهم قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش، شرکت پرداخت الکترونیک سامان در اسفند ماه سال 96  نیز با سهم 17.20 درصدی از تعداد تراکنش در رتبه دوم و سهم 12.37 درصدی از مبلغ تراکنش ها در رتبه سوم قرار دارد. همچنین شرکت آسان پرداخت پرشین با سهم14.94 درصدی از تعداد تراکنش ها جایگاه سوم در این شاخص را به خود اختصاص داده و با سهم 7.99 درصدی از مبلغ تراکنش ها در مقام ششم این بخش قرار گرفته است که بیانگر این است که میانگین مبلغ تراکنش های این شرکت را ارقام خرد تشکیل داده است.

    افزون بر این شرکت کارت اعتباری ایران کیش که با سهم 8.53 درصدی در مقام 5 در تعداد تراکنش ها قرار گرفته و با سهم 13.50 درصدی از مبلغ تراکنش  ها در رتبه دو این شاخص قرار دارد و این روند نشانگر این است که میانگین مبلغ تراکنش های این شرکت رقم های بزرگتری است. شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز با سهم 14.29 درصدی از تعداد تراکنش ها در مقام 4 قرار دارد و با سهم 10.78 درصدی از مبلغ تراکنش ها نیز در جایگاه 5 قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش، شرکت پرداخت الکترونیک سداد با سهم 7.46 درصدی از تعداد کل تراکنش ها در اسفند ماه سال 96در جایگاه 6 و با سهم 11.02 درصدی از مبلغ کل تراکنش ها جایگاه چهارم این شاخص را به خود اختصاص داده است.

    مقایسه دو شکل بالا در گزارش اسفندماه حکایت از آن دارد که نوسان قابل ملاحظه ای نه درسهم تعدادی و مبلغی شرکت های صورت نگرفته و با وجود کاهش و افزایش اندکی در سهم بازار برخی از شرکت ها، در رتبه بندی آنها نسبت به ماه گذشته تغییر خاصی مشاهده نمی شود. البته می‌توان به بالا رفتن بیش از یک درصد از سهم مبلغی شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" و در مقابل آن پایین آمدن یک درصدی از سهم مبلغی؛ شرکت به پرداخت ملت" اشاره کرد. از این رو اختلاف سهم مبلغی بین دوشرکت نخست بازار با ثبت کاهش به رقمی در حدود 12 درصد رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی