عصر بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت :

۸۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری مستقیم خارجی در حال اجراست‌

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای ۴۹ هزار و ۹۱۶ طرح در کشور، گفت: ۸۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری مستقیم خارجی در حال اجراست‌.

۸۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری مستقیم خارجی در حال اجراست‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، «محمد شریعتمداری» در نشست هم اندیشی با رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیازمند نوسازی و بهسازی صنعتی هستیم، گفت: نزدیک به 2 هزار و 700 واحد صنعتی را برای نوسازی رصد کردیم و مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که از نرخ سود تسهیلات اعطایی برای بازسازی خطوط تولید استفاده کنیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جلسات مختلفی با نظام بانکی و شورای پول و اعتبار برای استفاده از کارت های اعتباری به سبک کشورهای توسعه یافته داشتیم، ادامه داد: بسته قابل ابلاغ شورای پول و اعتبار صادر شده و مذاکره ها برای حل و فصل نواقص آن در حال انجام است.
    شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه صادرات نیز اقدام های خوبی انجام شده است، گفت: 13 هزار میلیارد ریال برای حمایت از صادرات غیرنفتی در قالب مشوق های صادراتی در نظر گرفته شده است.
    وی با تاکید بر لزوم تاسیس مراکز تجاری خارج از کشور و گسترش رایزنی های تجاری با کشورهای مختلف، تصریح کرد: تاسیس مراکز تجاری در خارج از کشور نیازمند انعطاف پذیری قوانین است.

    ** تحقق شعار سال
    شریعتمداری با اشاره به نامگذاری سال 97 به سال «حمایت از کالای ایرانی» توسط رهبر معظم انقلاب، افزود: تمایل به خرید کالای ایرانی باید در دل همه مردم ایجاد شود.
    وی گفت: حتی اگر کالای ایرانی از لحاظ استاندارد و کیفیت با نمونه خارجی اش برابری نکند، باید برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان نسبت به خریدش اقدام کرد و در این مسیر پویش های متعددی از جمله «آری به تولید ملی» طراحی شده و در حال اجراست؛ هرچند ارتقای کیفیت در محصولات و افزایش توان رقابت پذیری کالای ایرانی مسئولیت اصلی ما در حوزه صنعت و معدن است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت، با صنعت و فناوری به روز را مهمترین شاخصه تولید کالای قابل رقابت در بازارهای جهانی برشمرد و اضافه کرد: پتروشیمی به عنوان یک صنعت به روز می تواند الگویی در این زمینه باشد.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 97 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کرد و به دنبال آن دولت نیز در بخشنامه ای، همه دستگاه های دولتی را از خرید کالاهای خارجی که مشابه خارجی دارند، منع کرد.

    ** واگذاری معادن واگذارشده غیرفعال
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه حق امتیاز در بورس کالا برای شفاف سازی و سهولت معاملات قدم بزرگی است‌، گفت: با کمک موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، مطالعات راهبردی توسعه صنایع صادراتی و رقابتی را پیش می بریم، همچنین با کمک سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، برخی مقررات معدنی را در سال 97 احیا می کنیم که از جمله آنها واگذاری مجدد معادن واگذارشده غیرفعال است.
    این عضو کابینه دولت تصریح کرد: پارسال 20 هزار و 767 فقره جواز تاسیس جدید صادر شده که در مقایسه با سال قبل از آن 22.2 درصد افزایش داشته و نشان دهنده امید و اقبال به کار و تلاش در کشور است.
    شریعتمداری با اشاره به آمارهای حمل و نقل کالا نیز گفت: بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته 9.7 درصد مجموعه کالای ترانزیت و 20 درصد حمل و نقل کالای جاری در جاده ها افزایش پیدا کرده که این نشانگر افزایش میزان تولید در کشور است.
    وی ادامه داد: از 44 محصول منتخب صنعتی، تولید 31 محصول افزایش بالای هفت درصد داشته و تولید 13 محصول کاهش یافته یا ثابت مانده و در مجموع رشد صنعتی کشور 4.5 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو