عصر بازار

تورم در انگلیس به پایین‌ترین حد در یک سال گذشته رسید

عصر اعتبار- تازه‌ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که روز چهار‌شنبه منتشر شد، بیانگر آن است که نرخ تورم در این کشور در ماه مارس گذشته به پایین‌ترین حد طی نزدیک به یک سال گذشته رسیده است.

تورم در انگلیس به پایین‌ترین حد در یک سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، شاخص نرخ مشتری ( CPI) در ماه مارس، 2.5 درصد بوده است که این میزان در قیاس با ماه قبل از آن (فوریه) 0.2 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    به گفته این نهاد انگلیسی کاهش بهای پوشاک از جمله عللی است که سبب افت نرخ تورم در ماه گذشته میلادی شده است.
    هرچند این مساله می‌تواند تأثیر مثبتی بر مخارج خانوارهای انگلیسی داشته باشد اما تحلیل گران اقتصادی نسبت به چشم‌انداز افزایش نرخ بهره بین‌بانکی در ماه آینده میلادی، ابراز نگرانی می کنند.
    بر اساس گزارش‌های منتشرشده 8 میلیون و 100 هزار نفر در انگلیس دارای وام مسکن (Mortgage) هستند که از این میزان 3 میلیون و 700 هزار نفربر اساس تعرفه متغیر ماهانه اقساط خود را پرداخت می‌کنند. درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره بین‌بانکی در ماه «می » آینده افزایش و این روند طی سه سال گذشته ادامه پیدا خواهد کرد، تحلیل گران بر این باورند که این افزایش دست‌کم ماهانه 12 پوند (معادل 20 دلار) به اقساط دارندگان وام مسکن اضافه خواهد کرد.
    هم‌زمان، افزایش بی‌سابقه ارزش پوند در برابر دلار آمریکا که روز گذشته برای اولین بار پس از رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رخ داد، جان تازه‌ای را در کالبد وضعیت اقتصادی این کشور دمیده است.
    هر پوند انگلیس در بازار مبادلات ارزی روز سه‌شنبه 1.43 دلار معامله شد که این میزان طی 22 ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.
    رأی شوک‌آور مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی تاریخی 23 ژوئن، باعث سقوط آزاد ارزش پوند و به هم ریختن بازارهای سهام شده بود.
    پوند انگلیس یک روز پس از همه‌پرسی برگزیت در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با 10.52 درصد کاهش، در مقابل 1.3305 دلار و همچنین با 7.65 درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل 1.209 یورو معامله شد.
    ارزش پوند از ابتدای هفته جاری در برابر دلار و یورو روند افزایشی پیداکرده بود. تحلیلگران بر این باورند که چشم‌انداز افزایش نرخ بهره بین‌بانکی برای سرمایه‌گذاران جذابیت ایجاد کرده است.
    گزارش‌های یادشده در حالی منتشر می‌شود که رأی‌دهندگان انگلیسی قرار است دو هفته دیگر برای انتخابات شوراهای شهر به‌پای صندوق‌های رأی بروند.
    هرچند کاهش نرخ تورم و افزایش ارزش پوند در برابر دلار می‌تواند تأثیر مثبتی بر پیروزی حزب محافظه‌کار داشته باشد اما نگرانی افکار عمومی نسبت به افزایش آمار جرم و جنایت در این کشور بر فضای انتخابات سایه افکنده است.
    بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی پلیس، تاکنون 60 تن براثر حمله با چاقو و یا تیراندازی در انگلیس جان خود را ازدست‌داده و بدین ترتیب انتقادها از عملکرد حزب محافظه‌کار در این رابطه بالاگرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو