عصر بازار

استاندار البرز:

پرداخت و نحوه هزینه تسهیلات اشتغال و رونق تولید نظارت می‌شود

عصر اعتبار- استاندار البرز تاکید کرد: نظارت بر روند پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال و رونق تولید استان به جد نظارت خواهد شد.

پرداخت و نحوه هزینه تسهیلات اشتغال و رونق تولید نظارت می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمدعلی نجفی عصر امروز در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه طی شش ماه دوم سال 96، البرز در حوزه اشتغال بخوبی درخشید، گفت: اکنون نرخ بیکاری 20. 4 درصد در بهار و 13. 5 درصد اشتغال تابستان را به 10. 4 رساندیم.

    وی ادامه داد: آمارهایی که اکنون استان البرز را در جایگاه اول اشتغالزایی کشور قرار داده، توفیق بزرگی محسوب می‌‌شود ولی تا تحقق رضایت مردم و رسیدن نرخ بیکاری استان به کمتر از 10 درصد باید تلاش‌‌‌ها با جدیت مضاعف ادامه داشته باشد.

    استاندار البرز با اشاره به اینکه تعهد ایجاد اشتغال استان در سال 96 حدود 33 هزار شغل بود که در شش ماه دوم سال بیش از 53 هزار شغل محقق شد، اظهار داشت: این امر با تلاش، همراهی و هم‌‌افزایی تمامی مسئولان استان صورت گرفت که امسال نیز دستگاه‌ها را مقید کردیم که توان ایجاد اشتغال خود را مشخص کنند و از سال گذشته پایین‌‌‌تر نباشند.

    نجفی افزود: با اقدامات صورت گرفته در شش ماهه دوم سال به این باور رسیدیم که استان ظرفیت‌‌های بسیاری در ایجاد اشتغال دارد که امسال نیز باید با برنامه‌‌ریزی صحیح حداکثر بهره‌‌برداری از موقعیت‌‌ها را داشته باشیم.

    وی اضافه کرد: تمامی دستگاه‌ها باید در تلاش باشند که در سالی که تمرکز سال بر روی استفاده از کالای ایرانی است فرصت بسیار خوبی ایجاد خواهد شد.

    استاندار البرز به تحقق بیش از 150 درصدی برخی دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال سال 96 اشاره و تصریح کرد: در بخش مشاغل خانگی استان دارای استعدادهای فراوانی هستیم که باید از این فرصت‌های موجود بدرستی بهره برداری کرد چراکه یکی از اهداف بزرگ ما در استان ریشه کنی بیکاری در روستا‌ها محسوب می‌شود.

    نجفی ادامه داد: بانک‌ها موظف هستند که در بحث رونق تولید و اشتغال روستایی و توسعه گردشگری با اهتمام ویژه‌ای ورود کنند.

    وی با تاکید بر ضرورت ایجاد بستری برای آموزش و اشتغال زندانیان خاطرنشان کرد: از این طریق می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال، آسیب‌های اجتماعی را نیز کاهش داد.

    استاندار البرز افزود: سهمیه هر دستگاه، شهرستان و بانک‌ها مشخص خواهد شد و تمامی مسئولان موظف به انجام تکالیف محوله در راستای تحقق اشتغال پایدار در استان خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی