عصر بازار

یک مقام مسئول :

تک نرخی شدن ارز بر قیمت نهاده‌ها تاثیرگذار خواهد بود

عصر اعتبار- یک مقام مسئول گفت: مابه التفاوت نرخ ارز مبادله‌ای با سیاست ارزی جدید دولت به افزایش قیمت تمام شده نهاده‌ها منجر خواهد شد.

تک نرخی شدن ارز بر قیمت نهاده‌ها تاثیرگذار خواهد بود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار با اشاره به اینکه نوسان قیمت نهاده ها به شدت صنعت مرغ تخم گذار را متاثر کرد، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تخم مرغ، در چند روز گذشته نرخ هر کیلو محصول 100 تومان افزایش یافت.

    به گفته وی؛ هم اکنون نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 5 هزار و 200 تومان است که این رقم نسبت به قیمت تمام شده، پایین است.

    طلاکش ادامه داد: با وجود افزایش قیمت نهاده ها و اعمال نشدن هزینه های کارگری، مالیات و انرژی در سال جدید، باید متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ 5 هزار و 800 تومان باشد که با متعادل شدن قیمت، کاهش قیمت و وجود برخی از بارهای وارداتی در بازار بعید است که به این نرخ برسیم.

    دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار از افزایش 26 درصدی قیمت نهاده ها در بازار خبر داد و گفت: در اواخر سال گذشته نرخ تمام شده هر کیلو طیور تخم گذار هزار و 200 تومان بود، در حالیکه امسال قیمت تمام شده به بیش از هزار و 500 تومان رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه تک نرخی شدن ارز بر قیمت نهاده ها تاثیر گذار خواهد بود، بیان کرد:  قبل از تک نرخی شدن ارز به واردات نهاده های دامی ارز مبادله ای  اختصاص می یافت که مابه التفاوت قیمت ارز مبادله ای با نرخ کنونی ارز در خوشبینانه ترین حالت 500 تومان به نرخ ارز افزوده می شود که این رقم در قیمت تمام شده تخم مرغ که 80 درصد آن را خوراک تشکیل می دهد و از طرفی 85 درصد این میزان وارداتی است، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

    طلاکش با اشاره به آخرین وضعیت آنفلوانزا حاد پرندگان گفت: آنفلوانزا کماکان در برخی استان ها هست به طوریکه در فروردین، 7 واحد صنعتی در یزد، 2 واحد صنعتی اصفهان و یک واحد بوقلمون در قزوین و برخی واحد های بومی در چند استان درگیر بیماری هستند.

    این مقام مسئول مجموع آمار تلفات در واحدهای مرغ تخم گذار ناشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان را 150 هزار قطعه اعلام کرد.

    وی با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت غرامت ناشی از شیوع آنفلوانزا به مرغداران تصریح کرد: عمده تلفات واحدها از دی ماه 96 به بعد بوده است؛ بنابراین حداکثر غرامت پرداختی به تولیدکنندگانی که از این تاریخ به بعد واحد آنها معدوم شده، تنها 30 درصد خسارت خود را دریافت کردند و تا قبل از این تاریخ 80 درصد غرامت ها پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو