عصر بازار

رییس کل سازمان امور مالیاتی:

شرط معافیت مالیاتی فعالان مناطق آزاد اعلام شد

عصر اعتبار- رییس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به تکمیل نظام اطلاعات مالیاتی، از رصدو وصول مالیات فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: این فعالان با ارایه اظهارنامه از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

شرط معافیت مالیاتی فعالان مناطق آزاد اعلام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدکامل تقوی نژاد با اشاره به سطح همکاری های مطوب بین سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و سازمان مالیاتی، گفت: اعمال معافیت مالیاتی در مناطق آزاد منوط به ارایه اظهارنامه است و در غیر اینصورت امکان ارایه معافیت ها وجود ندارد.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مسئولان مناطق آزاد در این زمینه کمک کردند که سازمان بتواند در مناطق مستقر ، اقدام به دریافت اظهارنامه کند، اظهارداشت: به صورت کلی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد مورد رصد قرار می گیرند.

    تقوی نژاد درباره اجرای عدالت مالیاتی در کشور، بیان داشت: در این زمینه اقدامات گوناگونی از جمله طرح جامع مالیاتی پیگیری شده است. در این طرح ما باید به سمت شفافیت اقتصادی برویم و در این بحث ما تقریبا تمام فعالیت های مربوط به مودیان را اعم از اظهارنامه، پرداخت و مراحل اعتراض به صورت الکترونیکی انجام می دهیم.

    وی تاکید کرد: همچنین فعالیت هایی که بین سازمان مالیاتی و دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی در زمینه اخذ اطلاعات صورت می گیرد پایه وصول مالیات تلقی می شود. در همین زمینه نظام اطلاعات مالیاتی تکمیل و به موفقیت هایی رسیدیم.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی به شفاف سازی مقررات و قوانین اشاره کرد و افزود: موضوع مشوق ها و معافیت های مالیاتی نیز مورد رصد قرار گرفت و بحث اینکه در سازمان مالیاتی مشوق هایی مورد توجه قرار بگیرد که در راستای شاخص های کلان اقتصادی کشور باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی