عصر بازار

رییس اتاق تعاون ایران:

قانون بهبود فضای کسب و کار را کامل اجرا کنید

عصر اعتبار- رییس اتاق تعاون ایران می‌گوید اگر تولیدکنندگان خواهان حمایت مردم از تولیداتشان هستند باید تنوع کالاهایشان را افزایش دهند و خدمات پس از فروش بهتری ارائه کنند چون مردم هم توقع کالای باکیفیت دارند.

قانون بهبود فضای کسب و کار را کامل اجرا کنید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهمن عبدالهی اظهار کرد: وقتی نام‌گذاری امسال در حمایت از کالای ایرانی صورت گرفته است، باید تولید را به عنوان محوری‌ترین موضوع اقتصاد کشور مورد توجه قرار دهیم. چراکه از محل و مسیر تولید است که مشکل اشتغال، بهره‌وری بنگاه‌ها و بازار کار برطرف می‌شود.

    وی ادامه داد: خواسته تولیدکنندگان، حمایت از کالای ایرانی است و خواسته به حقی هم هست ولی مردم هم توقع دارند تولیدکننده داخلی کیفیت کالای خود را افزایش بدهد و قیمت‌ها را رقابت‌پذیر کند، به همین دلیل تولیدکنندگان باید در جهت ارتقای سطح کیفی کالای تولیدی و ارائه خدمات بهتر پس از فروش حرکت کنند.

    رییس اتاق تعاون ایران حمایت از کالای ایرانی را دارای وجوه مختلفی دانست و با اشاره به عوامل موثر بر آن، اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی حمایت از کالای ایرانی، دولت و حاکمیت به معنای کلی است که باید به نوسازی صنایع،‌ تامین منابع مالی تولیدکنندگان، بهبود فضای کسب و کار و حل موانع تولید توجه کند.

    عبدالهی، عدم اجرای کامل قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار را یکی از مشکلات و دغدغه‌های تولیدکنندگان برشمرد و گفت: در گزارشی که اخیرا کمیسیون ویژه در مجلس ارائه کرد، مشخص شد که کمتر از 20 درصد این قانون حیاتی و مهم در کشور به اجرا درآمده و برای تاثیرگذاری بیشتر قانون، لازم است که به طور کامل اجرا شود.

    وی وظیفه بانک‌ها در سال حمایت از کالای ایرانی را سنگین عنوان کرد و گفت: تامین مالی بنگاه‌های تولیدی موضوع مهمی است که نظام بانکی باید در این زمینه کمک کند. با توجه به اینکه اقتصاد کشور ما بانک محور است و وظیفه اصلی تامین مالی بنگاه‌ها به عهده بانک‌هاست، بانک‌ها باید امسال جدی‌تر به میدان بیایند و به بنگاه‌های تولیدی کمک کنند.

    رییس اتاق تعاون ایران، تولیدکنندگان را ضلع دیگر حمایت از تولید داخلی دانست و گفت: تولیدکنندگان باید به ارتقای سطح کیفی کالاهای خود و رقابت پذیر کردن قیمت آن‌ها توجه کنند و در جهت انتظارات مردم گام بردارند.

    عبدالهی از مجلس به عنوان ضلع دیگر حمایت از کالای ایرانی نام برد و تصریح کرد: مجلس باید نسبت به حسن اجرای قوانین نظارت کافی داشته باشد. مجلس دو وظیفه تولید و ‌تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون را برعهده دارد ولی متاسفانه در بخش اجرا کمی غفلت صورت گرفته است و قوانین مترقی و خوبی که مجلس تصویب کرده، در مرحله اجرا موفق نبوده و مجلس بعضا برروی این موضوع نظارت کافی نداشته است.

    این مقام ارشد بخش تعاون، مردم را عامل دیگر حمایت از کالای ایرانی ذکر کرد و گفت: با توجه به موضوع حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است مردم هم باید با خریدشان از کالای ایرانی حمایت کنند.

    به گفته وی اقتصاد ایران در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی به سر می‌برد و لازم است همانطور که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس که در جنگ نظامی بودیم، مردم جهادی به میدان آمدند و سرنوشت جنگ را با پیروزی رقم زدند، در این جنگ اقتصادی هم جهادگونه عمل کنند و با حمایت جدی و واقعی از تولید داخلی در جهت تحقق شعار امسال گام بردارند.

     نام‌گذاری سال 1397 از سوی مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی صورت گرفته است و ضرورت پرداختن به این مساله ایجاب می‌کند که دولت،‌ تولید کنندگان و مردم نقش خود را در تحقق اهداف این شعار به نحو شایسته ایفا کنند.

    تولید محوری‌ترین موضوع اقتصاد کشور به شمار می‌رود و حل مشکل اشتغال و بیکاری جوانان، بازگشت رونق به بنگاه‌ها و بهبود فضای کسب و کار از مسیر تولید می‌گذرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی