عصر بازار

رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

بررسی طرح خانه دارشدن دهک‌های پایین جامعه

عصر اعتبار- رییس کمیسیون عمران مجلس از بررسی طرحی در این کمیسیون برای افزایش تولید مسکن و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود پایین و دوره بازپرداخت طولانی‌تر به دهک‌های پایین جامعه خبر داد.

بررسی طرح خانه دارشدن دهک‌های پایین جامعه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدرضا رضایی کوچی گفت: از آنجا که با شرایط فعلی دهک های پایین جامعه توانی برای خانه دار شدن ندارند، کمیسیون عمران مجلس با همکاری مرکز پژوهش های مجلس در حال پیگیری و بررسی طرحی است که افزایش تولید مسکن و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به اقشار ضعیف جامعه را مدنظر خواهد داشت.

    رضایی کوچی با بیان اینکه دولت، صندوق یکم مسکن را ایجاد کرده که لازمه آن  سپرده گذاری است، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از افراد جامعه نمی توانند از این ظرفیت استفاده کنند، یعنی سپرده اولیه هم ندارند و بنابراین در طرح مذکور مخاطب و هدف افرادی هستند که با ظرفیت هایی که دولت تا امروز تعریف کرده نتوانسته اند صاحبخانه شوند.

    نماینده مردم جهرم در مجلس با بیان اینکه طبق آمار 3 میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم، گفت: در این طرح باید پیش بینی کنیم که با چه ساز و کاری این تعداد واحد مسکونی ساخته شود و دهک های پایین جامعه چگونه و با چه شرایطی و تسهیلاتی صاحبخانه شوند.

    رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر نرخ سود تسهیلات مسکن در بافت های فرسوده 8 درصد و در بافت های معمولی 9.5 درصد با بازپرداخت 12 ساله است، گفت: در طرحی که در دست بررسی است، به دنبال این هستیم که نرخ سود تسهیلات مسکن را 5 تا 6 درصد و با بازپرداخت 12 ساله در نظر بگیریم تا متناسب با درآمد مردم باشد.

    رضایی کوچی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی هم به دنبال راهکاری برای کاهش نرخ تسهیلات مسکن است، عنوان کرد: در این ارتباط وزیر راه و شهرسازی هم مکاتباتی با رئیس جمهور انجام داده و در حال پیگیری موضوع است تا نرخ سود تسهیلات مسکن کاهش پیدا کند.

    پورسعید خلیلی