عصر بازار

در نشست خبری کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی مطرح شد؛

نقش موثر فضای مجازی در توسعه اقتصادی و کسب‌وکار

عصر اعتبار- رییس چهارمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی گفت: فضای مجازی می‌تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی و به‌ویژه در حوزه کسب‌وکار ایفا کند.

نقش موثر فضای مجازی در توسعه اقتصادی و کسب‌وکار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سعید هاشمی، رییس دانشگاه علم و فرهنگ در نشست خبری چهارمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی که با حضور  محمد جواد کارگر، دبیر علمی کنفرانس در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: فضای مجازی می‌تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی و به‌ویژه در حوزه کسب و کار ایفا کند.

    وی با بیان این که با توجه به بین رشته‌ای بودن وب پژوهی، این حوزه می‌تواند به توسعه مشاغل جدید کمک کند، اظهار امیدواری کرد: با حضور متخصصان و صاحبنظران در این کنفرانس، زمینه شناسایی ظرفیت‌های کسب و کار در این حوزه فراهم شود.

    رییس چهارمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی با اشاره به برگزاری موفق سه دوره قبل این کنفرانس تأکید کرد: نیمی از جمعیت کشور، کاربر اینترنت و وب محسوب می‌شوند. خلأ نبود یک کنفرانس جامع در حوزه وب و وب پژوهی، باعث شد که دانشگاه علم و فرهنگ به این حوزه ورود پیدا کند و توجه ویژه‌ای به این مبحث داشته باشد.

    هاشمی افزود: دنیای وب می‌تواند با معایب و خطراتی برای جامعه همراه باشد، البته بیشتر آسیب‌های این حوزه را مورد بررسی قرار داده و کمتر به مزایای آن پرداخته‌ایم. این کنفرانس فرصت مناسبی است که زمینه تبادل نظر میان صاحبنظران و متخصصان داخلی و خارجی این حوزه (و بررسی معایب و مزایای آن) را فراهم می‌کند.

    کنفرانس‌های فاقد اعتبار علمی، محل کسب درآمد شده است

     محمد جواد کارگر، دبیر علمی کنفرانس نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: برخی افراد اقدام به برگزاری کنفرانس‌هایی می‌کنند که از لحاظ علمی، اعتباری ندارد و تنها به محلی برای کسب درآمد تبدیل شده است و این مشکلی است که در برگزاری کنفرانس‌های داخلی با آن مواجه هستیم.

    دبیر علمی چهارمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی افزود: با توجه به عدم برگزاری اقدامات متمرکز در حوزه وب، کنفرانس وب پژوهی را از سال 94 برگزار کردیم. شاید از نظر فنی، وب و وب‌پژوهی تنها به رشته‌های کامپیوتر و آی تی (IT) مرتبط باشد، اما در این حوزه با موضوعات مختلفی در حوزه اقتصاد، مباحث حقوقی، حریم خصوصی، جامعه شناسی و حتی هنری روبرو هستیم. 

    کارگر تاکید کرد: علاوه بر دریافت مقاله از تمامی دانشگاه‌های اصلی کشور، مقالاتی از کشورهای آمریکا، مالزی، ترکیه و پاکستان دریافت کردیم. درمجموع 120 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شدند که حدود 30 درصد آنها برای ارائه شفاهی در مدت دو روز برگزاری کنفرانس پذیرش شدند. این کنفرانس در خاورمیانه و آسیا نمونه مشابهی ندارد و در صورتی که بتوانیم مشکلات حاشیه‌ای را برطرف کنیم، قادر به جذب مخاطبان بیشتری خواهیم بود. 

    وی افزود: برگزاری چند کارگاه آموزشی (بلاکچین بستری برای طلای الکترونیک، آشنایی و توسعه Web of Things‌/‌اینترنت اشیاء، تحلیل شبکه‌های اجتماعی: روش‌ها، کاربردها، ابزارها، واکاوی یادگیری در محیط وب، کارگاه یادگیری عمیق در پایتون) از برنامه‌های جنبی کنفرانس چهارمین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی است.

    پروفسور حسن کاسی (Hassan Ait Kaci) یکی از دانشمندان کامپیوتر فرانسه با ارائه مقاله: Today's Semantic Web: What it amounts to; Why it is ill-conceived; How it could be fixed و پروفسور محمد سرائی (Mohamad Saraee)، دانشیار دانشکده کامپیوتر دانشگاه سالفورد انگلستان با ارائه مقاله: Data Science & Web Research: A Perfect Marriage ، سخنرانان کلیدی چهارمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی خواهند بود. همچنین نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سخنرانی مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی را که در تاریخ 5 و 6 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، بر عهده خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو