عصر بازار

معاون اول رییس جمهور اعلام کرد:

صدور مجوز ۳۰ میلیارد دلار فاینانس

عصر اعتبار- معاون اول رییس جمهور با اشاره به صدور مجوز استفاده از ۳۰ میلیارد دلار فاینانس در دولت،‌ گفت: دولت حتما طرح جدید ارزی را با موفقیت اجرا می‌کند.

صدور مجوز ۳۰ میلیارد دلار فاینانس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (شنبه) در مراسم هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید به تشریح برخی اولویت های دولت برای سال 97 پرداخت و با تاکید بر اینکه این اولویت ها باید در دستور کار همه مدیران دولت باشد، افزود: یکی از این اولویت ها سیاست های اقتصاد مقاومتی است و باید تمام مصوباتی که در دو سه سال اخیر در چارچوب اقتصاد مقاومتی اتخاذ شده با جدیت پیگیری شود.

    معاون اول رییس جمهور تعامل سازنده با جهان و پیگیری برجام را از دیگر اولویت های سال جاری برشمرد و اظها داشت: تصور آمریکایی ها این است که با خارج شدن از برجام ایران دچار مشکلات جدی می شود اما ما برای هر شرایطی برنامه ریزی و فکر کرده ایم و کمترین دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد؛ البته مهم این است که مدیران پای کار باشند و از خودگذشتگی نشان دهند و این از خودگذشتگی در سخن نباشد بلکه مردانه پای عمل بایستند. در اینصورت است که حتی بدون برجام کمترین اتفاقی در زندگی مردم رخ نمی دهد و کسانی که از برجام خارج می شوند خودشان ضرر خواهند کرد.

    وی به سیاست گذاری های دولت در بخش ارز نیز اشاره و خاطر نشان کرد: مهم ترین موضوع در سیاست گذاری ارزی جدید دولت این است که قادر باشیم مدیریت منابع ارزی را در کشور انجام دهیم و انضباط و شفافیت بر بازار ارز کشور حاکم باشد. 

    معاون اول رییس جمهور حمایت از کالای ایرانی را از دیگر اولویت های مهم سال 97 دانست و گفت: ممنوعیت دستگاه ها و شرکت های دولتی برای خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد و مبارزه جدی با قاچاق کالا از جمله اقدامات دولت برای حمایت از کالاهای داخلی خواهد بود. 

    جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود محدودیت منابع آب را از مهم ترین مسائل سال 97 عنوان کرد و گفت: کارگروه مربوطه باید به موقع تصمیم گیری کند و مردم نباید معطل تصمیمات ما شوند. 

    وی از استانداران سراسر کشور خواست مدیریت منابع آب را جزو مهم ترین دستور کارهای خود قرار دهند و اجازه ندهند که مشکلات جاری و روزمره به مسائل و چالش های امنیتی و اجتماعی برای کشور تبدیل شوند.

    معاون اول رییس جمهور ادامه داد: هر مدیری باید مشکلات را در نقطه شروع ساماندهی و برای حل و فصل آن تلاش کند و اجازه ندهد که مشکلات به بحران تبدیل شوند و حل و فصل آن با هزینه های سنگین صورت گیرد. 

    جهانگیری از اصلاح نظام بانکی به عنوان یکی دیگر از برنامه ها و اولویت های دولت در سال 97 یاد کرد و افزود: نظام بانکی بار سنگینی برای توسعه کشور بر دوش دارد، البته انتظار داریم که بازار سرمایه نیز در این زمینه کمک کند. 

    وی اظهارداشت: در بخش استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای 50 میلیارد دلار مذاکره صورت گرفته و ضمانت نامه استفاده از 30 میلیارد دلار فاینانس در دولت تصویب شده اما متاسفانه روند کار در برخی دستگاه ها به کُندی پیش می رود که البته در این زمینه ارزیابی دقیقی صورت خواهد گرفت و اعلام خواهیم کرد که کدام دستگاه در این زمینه اخلال و کدام دستگاه به شکل مناسب همکاری می کند. 

    جهانگیری با اشاره به اقدام و تصمیم گیری دولت در خصوص مسائل ارزی خاطر نشان کرد: مگر می شود که نشست و نگاه کرد که نرخ ارز بالا می رود. مگر دولت می تواند نسبت به زندگی مردم بی تفاوت باشد. 

    وی اضافه کرد: با اجماع همه اعضای دولت، تصمیمات خوبی در خصوص ارز اتخاذ شد اما در خارج از کشور عده ای تلاش می کردند که القا کنند که طرح ساماندهی ارز طرحی شکست خورده است اما امروز با قاطعیت اعلام می کنم که این طرح حتما موفق خواهد شد و چون این طرح به زندگی 80 میلیون ایرانی مربوط است، دولت پای آن با اقتدار ایستاده است. 

    معاون اول رییس جمهور ادامه داد: برخی نیز می گویند که طرح شما مشابه طرح های گذشته است، اما لازم است بگویم این طرح طرحی است که نقاط قوت طرح های گذشته را دارد و نقاط ضعف طرح های گذشته در آن وجود ندارد و دولت حتماً آن را با موفقیت اجرا خواهد کرد. 

    وی تصریح کرد: همه مدیران دولت حتی اگر نظر کارشناسی مخالف با این طرح دارند نیز باید پای اجرای این طرح بایستند چرا که این طرح به حیثیت کل نظام وابسته است. جهانگیری گفت: آمریکایی ها هر بازی که بخواهند شروع کنند ما با اتکا به این طرح آن را به شکست می کشانیم و همه مدیران و استانداران کشور موظفند از طرح های دولت حمایت کنند.

    معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مردم نیز از اجرای این طرح خوشحالند و باورشان این است که دولت در مواجهه با نوسانات ارز آمادگی کافی داشته و تصمیمات لازم را اتخاذ کرده است، افزود: در سایر مسائل نظیر مسائل کازرون، زاینده رود، یزد، خوزستان و اصفهان نیز باید تصمیمات لازم با سرعت اتخاذ شود.

    وی با اشاره به اعتراضات مردمی در کازرون، گفت: دولت که تصمیمی در این رابطه نگرفته است. باید حرف مردم را شنید و به آنان اطمینان داد. دولت که قصد ندارد تصمیمی مغایر با منافع مردم اتخاذ کند. 

    جهانگیری بر لزوم توجه به ظرفیت بخش خصوصی در کشور تاکید کرد و گفت: توجه به ظرفیت بخش خصوصی از الزامات اصلی موفقیت در سال 97 است و برای این موضوع پیش بینی هایی در بودجه انجام شده و علاوه بر آن بصورت کلی باور دولت این است که بخش خصوصی محور اصلی توسعه کشور است. 

    در این مراسم پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور وزرای کشور، نیرو، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس کل بانک مرکزی نیز در سخنانی گزارشی از اقدامات سال گذشته و برنامه های دستگاه اجرایی خود برای سال جاری در کشور ارائه کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو