عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

اعمال مشوق‌ برای خرید کالای ایرانی

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به ضرورت‌ ترغیب مصرف کنندگان به خرید محصول ایرانی از اعمال مشوق برای خرید کالای ایرانی خبرداد.

اعمال مشوق‌ برای خرید کالای ایرانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی ربیعی  گفت: مطالعات نشان می‌دهد عوامل مختلفی از  جمله مدیریت، مسائل مالی، سرمایه در گردش و عدم به روز رسانی تجهیزات منطبق با فناوری می تواند منجر به تعطیلی کارخانجات تولیدی شود اما بخش اعظمی از کارخانجات به دلیل نداشتن بازار مصرف و مشکل در فروش محصول خود با تعطیلی مواجه می شوند.

    وی ادامه داد: به دلیل اینکه نبود بازار مصرف،  سیاست افزایش قدرت خرید از یک طرف و ایجاد چرخه‌ای برای فروش کالای ایرانی از سوی دیگر در دستور کار قرار دارد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تاکید بر اینکه باید سیاست‌های ترغیب برای خرید کالای ایرانی اتخاذ شود گفت: در همین راستا اعمال مشوق‌هایی برای خرید محصولات ایرانی مد نظر است که با همین رویکرد باید طرح کارت اعتباری را به عنوان یک ابزار تشویقی به صورت جدی‌تر پیگیری کنیم.

    این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: از طرف دیگر همگام با این سیاست‌ها باید با توسعه فناوری و تجهیز واحدها به تجهیزات روز، ضمن افزایش بهره وری تولید، کیفیت تولید محصولات را افزایش دهیم و این باید به عنوان یک سیاست در دستور کار واحدها و بنگاه‌های تولیدی و صنعتی قرار گیرد.

    ربیعی با تاکید بر ضرورت ارتقای استانداردکالاهای داخلی گفت: باید برنامه «استانداردسازی» برای کالاهای ایرانی تدوین شود و  اقدامات ویژه ای برای برندسازی در دستور کار قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی