عصر بازار

۵۵ درصد حساب های بانکی جهان در هند افتتاح می شود

عصر اعتبار- بر اساس داده های بانک جهانی، ۵۵ درصد از ۵۱۰ میلیون حساب بانکی ایجاد شده در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ متعلق به کشور هند است.

۵۵ درصد حساب های بانکی جهان در هند افتتاح می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از ایرنا، به گفته راجیو کومار رئیس بخش خدمات مالی بانک جهانی هر چند هندی ها در این زمینه رکورددار هستند اما سیستم بانکی این کشور قصد دارد حتی تعداد بیشتری از مردم را به شبکه رسمی بانکی این کشور وارد کند.
    بر اساس داده های دولت هند، تا ماه مارس 2018 تعداد حساب های بانکی باز شده بر اساس این طرح به بیش از 310 میلیون عدد رسید در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته 280 میلیون بوده است.
    بر اساس داده های بانک جهانی ، تعداد صاحبان حساب بانکی در هند در سال 2017 با یک رشد 80 درصدی روبرو بوده است درحالی که رشد این نوع حساب های بانکی در سال 2014 حدود 53 درصد و در سال 2011 معادل 35 درصد بود.
    این درحالی است که بر اساس گزارش بانک جهانی، فاصله میان حساب های بانکی زنان و مردان از 20 درصد در سال 2014 ، به شش درصد در سال 2017 کاهش یافته که این امر به معنی شرکت بیشتر زنان در طرح های مالی این کشور است.
    بر اساس این گزارش، به دلیل سیاست های دولت هند، فاصله دارندگان حساب بخش ثروتمند و فقیر جامعه از 15 درصد در سال 2014 به پنج درصد در سال 2017 کاهش یافته است.
    هند به دنبال دیجیتالی کردن اقتصاد خود است. در این راستا نخست وزیر این کشور در سال 2016 در اقدامی ناگهانی بزرگ ترین اسکناس های معتبر در این کشور را از گردش مالی خارج کرد.
    نارندرا مودی دلیل این تصمیم خود را مبارزه با پول سیاه اعلام کرد و از مردم خواست تا با باز کردن حساب های بانکی، هرچه زودتر مبالغ نقدی خود را به حساب ها واریز کنند.
    این امر سبب هجوم مردم به بانک ها و افتتاح حساب های پس انداز در سطحی وسیع شد. اما کشاورزانی که به صورت روزانه درآمد داشتند به دلیل وجود نقدینگی شدید در این کشور به مدت دو ماه با مشکلات زیادی روبرو شدند که این امر اعتراضات کشاورزان در مناطق مختلف هند را به دنبال داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو