عصر بازار

در نشست صندوق بین الملی پول مطرح شد؛

بدهی دولت ها و سیاست حمایتی دو تهدید بزرگ اقتصاد جهانی

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا در نشست بهاره صندوق بین المللی پول در واشنگتن گفت: بدهی دولت ها و در پیش گرفتن سیاست حمایتی به عنوان تهدیدهای اصلی اقتصاد جهانی هستند.

بدهی دولت ها و سیاست حمایتی دو تهدید بزرگ اقتصاد جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، «پیرر ماسکوویشی» عضو کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا صندوق بین المللی پول در نشست بهاره صندوق بین المللی پول که با حضور وزرای دارایی کشورهای مختلف جهان در واشنگتن برگزار شد، گفت: بزرگ ترین تهدید فعلی برای رشد اقتصاد جهانی، بدهی دولت ها و در پیش گرفتن سیاست حمایتی است.

    وی در مصاحبه ای گفت: دو ریسک برای رشد اقتصاد جهانی که در تمام جهان جدی تلقی می شوند از یک طرف به در پیش گرفتن سیاست حمایتی و تنش های اقتصادی بر می گردد و از طرفی هم بدهی دولت ها است. 

    این مقام ارشد اروپایی گفت: وقتی بدهی و کسری بودجه بالایی در میان مدت وجود دارد، نیاز به رصد بیشتر از سوی کشورها بمنظور فاصله گرفتن از ایجاد بی توازنی است و این موضوع فقط متوجه اروپا نمی شود؛ بلکه جهانی است.

    «ماسکوویشی» گفت: کسری بودجه در آمریکا که بزرگ ترین اقتصاد جهان است، تاثیرات میان مدتی بر روی اقتصاد کلان می گذارد و تاثیرات بلند مدت آن غیر قابل پیش بینی است؛ ضمن اینکه تاثیرات سیاسی هم از خود به جای می گذارد. از آنجایی که اقتصاد آمریکا روبه رونق است، تاثیرات کوتاه مدت این پدیده ناچیز به شمار می آید.

    صندوق بین المللی پول همچنین در هفته گذشته در مورد افزایش بدهی جهان و رسیدن آن به رکورد 164 تریلیون دلار معادل 225 درصد از تولید ناخالص جهان هشدار داده بود که این روند می تواند شرایط را برای کشورها سخت تر و بستر را برای یک دوره رکود ایجاد کند. این در حالی است که بدهی جهان در سال 2009 میلادی 209 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان ثبت شده است.

    صندوق بین المللی پول در ماه جاری میلادی هم نسبت به بر هم خوردن نظم تجاری جهان با بالا گرفتن جنگ تجاری هشدار داده بود و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هم با وضع تعرفه اضافی بر روی فولاد و آلومینیوم وارداتی چینی در حال سرکوب کردن آنچه که خود از آن به عنوان رفتار غیرمنصفانه تجاری چین با آمریکا می خواند، است.

    صندوق بین المللی پول اعلام کرد که بدهی جهانی، ابری سیاه بر سر اقتصاد ایجاد کرده و این موضوع رشد اقتصادی را تحت الشعاع خود قرار می دهد و اکنون از سال 2011 میلادی به بعد با بیشترین روند خود روبرو شده است. این نهاد بین المللی پیش بینی از رشد اقتصاد جهانی را در سال جاری و آینده میلادی 3.9 درصد اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو