عصر بازار

ایجاد ۷۹۱ هزار نفر اشتغالزایی در کشور

عصر اعتبار- رئیس امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پارسال ۷۹۱ هزار نفر شغل در کشور ایجاد شده است.

ایجاد ۷۹۱ هزار نفر اشتغالزایی در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار تهران و با حضور باقری رئیس اموراقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، محسن همدانی معاون امور امنیتی و انتظامی استانداری، ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از مدیران دستگاه های استانی عضو ستاد برگزار شد.

    در ابتدای این جلسه رئیس امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور به وضعیت روند تولید و صادرات نفت خام براساس تولید یک‌هزار بشکه در روز و تأثیر تحرکات بین المللی در میزان فروش و صادرات آن اشاره کرد.

    باقری در ادامه گزارشی از رشد اقتصادی و تقاضا طبق اطلاعات بانک مرکزی و مصرف بخش خصوصی، وضعیت صادرات غیرنفتی و واردات و بازار کار ایران ارائه داد.

    وی با بیان اینکه سالانه 850 هزار نفر از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند افزود: اگر فارغ التحصیلان سالانه به کار گرفته شوند رشد اقتصادی خواهیم داشت و اگر به کار نروند با معضل اجتماعی رو به رو می شویم.

    باقری به پایین بودن رشد اعطای تسهیلات در سال96 اشاره کرد وگزارشی از وضعیت بازارمسکن،تورم و ارز ارائه داد.

    وی با اشاره به وضعیت صادرات غیرنفتی (میعانات گازی،پتروشیمی و سایر کالاها)در 12 ماهه سال 96 گفت: در بهمن و اسفند ماه سال 96 صادرات غیرنفتی با رشد بالایی همراه بوده است.

    رئیس امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان با اشاره به راه های رسیدن به رشد اقتصادی در کشور تأکید کرد: ثبات اقتصادی، رفع مشکلات بانکی، تحریک تقاضای داخلی، تشویق صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات و جلوگیری از قاچاق کالا و رفع موانع کسب و کار ،ساماندهی معافیت‌های مالیاتی و هدفمندی یارانه‌ها مهمترین اقدامات برای رشد اقتصادی در کشور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی