عصر بازار

گودرز خرداد پور خبر داد:

تمام باغات چای در سال جدید بیمه شدند

عصر اعتبار- یک مقام مسئول گفت: سازمان چای به نیابت از چایکاران، کل باغات چای را تحت پوشش بیمه قرار داد.

تمام باغات چای در سال جدید بیمه شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، گودرز خرداد پور معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای از برداشت چین اول برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت خبر داد و گفت: سرمای دیررس بهاره در روزهای اخیر، برداشت برگ سبز چای در ارتفاعات را به تاخیر انداخت و پیش بینی می شود که در چند روز آینده برداشت چین اول به اوج خود برسد.

    وی افزود: سرمای ناگهانی بهاربرخی از بوته های چای را دچار یخ زدگی کرد که با بکارگیری برخی تمهیدات از سوی چایکاران، منجر به رشد برگ های جدید خواهد شد.

    خرداد پور ادامه داد: برگ سبز چای بوته ای زنده است و میزان تولید آن به شرایط اقلیمی بستگی دارد؛ بنابراین تا پایان دوره بهره برداری امکان پیش بینی تولید چای وجود ندارد.

    به گفته وی؛ با وجود سرمای نهایی در روزهای اخیر انتظار می رود که خسارت تولید در چین های بعدی جبران شود.

    معان بازاریابی و تنظیم بازار سازمان با اشاره به اینکه تمام باغات چای تحت پوشش بیمه هستند، بیان کرد: سازمان چای به نیابت از چایکاران، کل باغات چای را تحت پوشش بیمه قرار داد تا چایکاران در مقابل سرما و خشکسالی حداقل درآمد را داشته باشند.

    به گفته وی؛ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال حمایت از تولید داخل و اظهارات معاون اول رئیس جمهور مبنی بر استفاده از کالای ایرانی، سازمان حمایت به دنبال افزایش کیفیت است تا چای ایرانی جایگاه اصیل خود را پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی