عصر بازار

دبیرکل بانک مرکزی:

۵ میلیون قطعه سکه پیش فروش شد

عصر اعتبار- دبیرکل بانک مرکزی اعلام کرد: از زمان آغاز دور جدید پیش فروش سکه تاکنون، پنج میلیون قطعه سکه از طریق شعب بانک ملی پیش فروش شد.

۵ میلیون قطعه سکه پیش فروش شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمود احمدی افزود: از این تعداد سهم سررسیدهای یک ماهه حدود یک میلیون قطعه است و بقیه به سررسیدهای بالاتر اختصاص دارد. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری روز گذشته در آیین رونمایی از سامانه ارزی نیما اعلام کرد: در جریان پیش فروش سکه 65 هزار نفر چند میلیون سکه پیش خرید کرده اند که برخی از این افراد به تنهایی حدود 26 هزار قطعه سکه خریده اند؛ اینگونه نیست که از جمعیت 80 میلیون نفری ایران همه دنبال خرید سکه باشند و صف بکشند.

    وی علت توقف پیش فروش سکه در سررسیدهای یک و سه ماهه را توان ضرب سکه برای پاسخگویی به تقاضا عنوان کرد. احمدی در گفتگو با ایرنا، درباره حراج سکه و علت توقف آن توضیح داد: در جلسات حراجی چون در یک نقطه جلسه حراج برگزار می شد، چند نفر قیمت سازی می کردند و بعضا سکه ها با قیمت بالاتر از بازار فروخته می شد.

    وی افزود: موردی داشتیم که بسته 100 تایی سکه را بالاتر از نرخ بازار خرید و از اینرو برای جلوگیری از سوء استفاده ها، جلسات حراج لغو شد. دبیر کل بانک مرکزی تاکید کرد: با برنامه ای که بانک مرکزی دارد و عرضه سکه های پیش فروش شده، به تدریج قیمت مسکوکات طلا در بازار کاهش می یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی