عصر بازار

مشاور امور زنان وزیر کار مطرح کرد:

اعلام جزئیات بیمه فراگیر

فعالیت ۷۰درصدی زنان در مشاغل غیررسمی

عصر اعتبار- مشاور امور زنان وزیر کار اعلام کرد: بیمه فراگیر طرح جدیدی است که اگر به تصویب هیأت دولت برسد بسیاری از افرادی که در مشاغل غیررسمی و خانگی کار می کنند و بیمه تأمین اجتماعی نیستند می‌توانند بیمه شوند.

اعلام جزئیات بیمه فراگیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، وحیده نگین گفت: وزارت کار طرح بیمه فراگیر را ارائه کرده که این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده و امیدواریم به زودی به تأیید هیأت دولت هم برسد.

    وی ادامه داد: بیمه فراگیر عمدتاً برای افرادی طراحی شده که تحت قانون بیمه تأمین اجتماعی نمی‌توانند باشند چرا که بیمه تأمین اجتماعی برای مواردی است که کارفرما وجود دارد یا اینکه فرد اختیاری خود را بیمه می‌کند.

    نگین افزود: در صورتی که فرد خود را اختیاری بیمه کند هم مبلغ حق بیمه معمولاً رقم بالایی می‌شود و ممکن است افرادی که در مشاغل خانگی و غیررسمی کار می‌کنند درآمد محدودی داشته و نتوانند خود را بیمه کنند.

    مشاور امور زنان وزیر کار افزود: ایده بیمه فراگیر برای کسانی است که مزدبگیر و حقوق‌بگیر نیستند، مشاغل فامیلی و خانگی دارند بنابراین می‌توانند با بیمه فراگیر سطوح درآمدی متفاوتی را پرداخت و بیمه شوند.

    وی با بیان اینکه هنوز حداقل سطح پرداختی این بیمه مشخص نشده، گفت: پس از تصویب در هیأت دولت سطوح درآمدی آن مشخص خواهد شد و افراد می‌توانند با پرداخت حق بیمه‌های متفاوت، خدمات متفاوتی را دریافت کنند.

    نگین گفت: پیش‌بینی ما این است اکثر افراد در مشاغل غیررسمی که بیشتر زنان هستند جذب این بیمه فراگیر شوند.

    مشاور امور زنان وزیر کار گفت: برنامه‌هایی داریم تا این بیمه فراگیر برای زنان جذاب‌تر شود و خدماتی در آن ارائه شود که با این جامعه هدف ارتباط بیشتری داشته باشد مثلاً خدماتی در رابطه با بارداری و زایمان و ارائه خدمات در این حوزه یکی از خدمات تعریف شده در آن است.

    وی گفت: حدود 6 میلیون نفر پیش‌بینی شده که در کشور بیمه ندارند و بیش از 70 درصد این افراد زنان هستند که در مشاغل غیررسمی فعالیت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو