عصر بازار

قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان سال ۹۷ اجرا می‌شود

عصر اعتبار- سردار کمالی گفت: همه مشمولانی که تا پایان سال ۹۷ بیش از ۸ سال غیبت دارند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و پرداخت مبلغ جریمه، نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان سال ۹۷ اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: مقررات مربوط به قانون جریمه مشمولان غایب در سال 97 به نسبت سال گذشته تغییرات عمده ای نداشته و همه مشمولانی که تا پایان امسال بیش از 8 سال غیبت دارند،می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و پرداخت مبلغ جریمه،نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

    وی با بیان این مطلب که مبلغ جریمه به نسبت سال گذشته تغییری نداشته است،افزود: مشمولانی که در سال گذشته واجد شرایط این نوع معافیت بوده اند ولی به دلایلی موفق به بهره مندی از این امتیاز نشده اند،یک سال به مدت غیبت آنان افزوده و براین اساس باید 10 درصد جریمه بیشتری را پرداخت کنند.

    رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در مورد تغییرات این امتیاز گفت: در تبصره 11 بند ب قانون بودجه کشورسال 97، مبلغ جریمه برای آن دسته از متقاضیانی که خانواده آنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی می باشند ، 70 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است،در حالی که در سال گذشته این تسهیلات برای مشمولان که خود تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی بوده اند ،در نظر گرفته شده بود.

    این مقام مسئول ادامه داد: مشمولان متاهل از 5 درصد تخفیف برخوردار بوده و به ازای هر فرزند آنان نیز 5 درصد از مبلغ جریمه کسر خواهد شد.

    رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: در قانون بودجه امسال 5 درصد از درآمد حاصل از این قانون برای مهارت آموزی سربازان در پادگان ها در اختیار سازمان فنی و حرفه ای کشور قرار خواهد گرفت.

    وی افزود: مشمولان واجد شرایط می توانند مبلغ جریمه را به صورت نقدی و یا اقساط پرداخت کنند که در شیوه اقساطی باید مبلغ جریمه تا پایان سال 97 به طور کامل تسویه شود.

    سردار کمالی خاطرنشان کرد: از آنجا که مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور با بیش از 8 سال غیبت، اجازه تردد به کشور را نخواهند داشت لذا باید با انجام خدمت سربازی و یا بهره مندی از این امتیاز وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو