عصر بازار

سقوط طلای جهانی به پایینترین قیمت ۵ هفته اخیر

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازار جهانی پس از اینکه در معاملات روز گذشته به پایین ترین سطح در پنج هفته اخیر سقوط کرد، روز پنجشنبه تحت تاثیر قوی ماندن دلار، تغییر چندانی نداشت.

سقوط طلای جهانی به پایینترین قیمت ۵ هفته اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.05 درصد افزایش یافت و به 1323.66 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته حدود یک درصد سقوط کرده و به 1318.51 دلار رسیده بود که پایین ترین قیمت از 21 مارس بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.1 درصد افزایش یافت و به 1324.7 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با 10.20 دلار یا 0.8 درصد کاهش، در 1322.80 دلار بسته شده بود.

    به گفته پیتر فانگ، مدیر معاملات در شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ، قیمت طلا به دلیل قوی‌تر شدن دلار کاهش یافته است و در چنین سطوحی ممکن است بازار به خرید فیزیکی متمایل شود که از قیمت طلا در محدوده 1310 تا 1315 دلار حمایت خواهد کرد.

    شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب پس از اینکه در معاملات روز گذشته به 91.148 واحد صعود کرد، روز جاری ثابت بود و در 91.261 واحد ایستاد.

    تحلیل‌گران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: آنچه که به کاهش قیمت طلا کمک کرده، افزایش ارزش دلار و رشد بیشتر بازده اوراق خزانه آمریکا به بالای سه درصد بوده که نگه داشتن طلا را گزینه چندان جذابی نمی‌سازد.
    دلار قوی‌تر طلا را برای خریدارانی که از ارزهای خارجی استفاده می‌کنند گران‌تر کرده و تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود می‌کند.

    صعود معاملات بازارهای سهام آسیا نیز از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن کاست. شاخص "ام اسی سی آ" بازارهای سهام آسیا و اقیانوسیه خارج از ژاپن، از پایین ترین رکورد سه هفته گذشته که روز چهارشنبه به ثبت رسانده بودند، اندکی فاصله گرفت.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارها اکنون منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در اواخر روز جاری هستند. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در نشست سیاست‌گذاری روز پنجشنبه خود نگرانی ها نسبت به ضعف اخیر اقتصاد منطقه یورو را کم اهمیت شمرده و در سیاست خود تغییری ندهند و احتمالاً به برنامه خرید اوراق قرضه تا پایان امسال خاتمه خواهد داد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 16.59  دلار رسید. نقره در معاملات روز گذشته بیش از یک درصد سقوط کرده بود.

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، و 911.10 دلار معامله شد. بهای این فلز روز چهارشنبه حدود 2.2 درصد سقوط کرده بود.

    هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، در 937.50 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو