عصر بازار

رئیس صندوق خبر داد؛

تشریح برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۷

عصر اعتبار- رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: مقاوم‌سازی سراهای دانشجویی مناطق زلزله خیز، اجرای رتبه بندی خوابگاه‌ها، حمایت از کارآفرینی و ایده‌های دانشجویی، نهادینه‌سازی مشارکت خیرین در حوزه دانشجو و ایجاد رستوران‌های مکمل از مهم ترین برنامه‌های حوزه رفاهی در سال جاری است.

تشریح برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،‌ مهندس ذوالفقار  یزدان مهر در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه 7 کشور به تشریح اقدامات رفاهی وزارت علوم در حوزه رفاهی پرداخت و گفت: صندوق رفاه دانشجویان در سال 96 با حمایت وزیر علوم، هم‌افزایی با سازمان امور دانشجویان و همراهی دانشگاه‌ها خدمات مناسبی در زمینه رفاهی به دانشجویان ارائه داد.

    وی در ادامه تصریح کرد: عملیاتی کردن سند راهبردی فناوری اطلاعات صندوق 1400 با استمرار حرکت به سوی سازمان هوشمند و آی تی(IT) محور، ارائه تسهیلات برای تکمیل، ساخت و خرید سراهای دانشجویی متأهلی و مجردی (مستند به بند "پ" ماده 103 قانون برنامه ششم توسعه) از برنامه های اجرایی ما در سال جاری است.

    یزدان مهر بستر سازی به منظور اجرای طرح مدیریت جامع خدمات رفاهی دانشجویی را از دیگر برنامه‌های مهم صندوق رفاه در سال 97 عنوان کرد و افزود: وزیر علوم بر روی این موضوع تاکید زیادی دارند که امیدواریم امسال با حمایت ایشان این طرح عملیاتی شود.

    وی همچنین مقاوم سازی سراهای دانشجویی (خوابگاه) مناطق زلزله خیز کشور و استمرار برنامه کمک به ارتقای سراهای دانشجویی رتبه‏ های یک و دو را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سال جاری عنوان کرد.

    رئیس صندوق رفاه دانشجویان به توجه به نامگذاری سال جاری به نام " حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری گفت: حمایت از کارآفرینی، ایده‌های دانشجویی و مشارکت مالی با شرکت های دانشبنیان به منظور اشتغال و توانمند سازی دانشجویان حین تحصیل و همچنین حمایت از کالاهای ایرانی از قبیل امکان سنجی خرید اقلام اساسی (برنج و... به جای اقلام خارجی) را در سال جاری در برنامه داریم.

    به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، یزدان مهر همچنین رتبه بندی دانشگاه ‏ها بر اساس خدمات تغذیه و کمک به صنعتی سازی آن‏ها را از برنامه های اجرایی صندوق رفاه عنوان کرد و افزود: در سال جاری از ایجاد رستوران‏‌های مکمل در دانشگاه‏‌ها به منظور ایجاد تنوع و توسعه روش ‏های ارائه خدمات تغذیه حمایت می‌کنیم.

    مشاور وزیر علوم تاکید کرد: نهادینه‌‏سازی مشارکت نیکوکاران، نهادهای عمومی و مردمی به ‏منظور ارتقای خدمات‏رسانی در حوزه ‏های مختلف به دانشجویان و کمک به مدیریت اموال راکد دانشگاه‏ ها در راستای تقویت اقتصاد آموزش عالی، عملیاتی کردن کارت هوشمند دانشگاهی به منظور ارتقای خدمات رسانی و یکپارچه سازی بانک اطلاعاتی، امکان سنجی ایجاد کارگزاری بیمه دانشگاهیان و طراحی و اجرای نظام شناسایی دانشجویان مستعد و کم بضاعت در راستای ارایه خدمات هدفمند و مؤثر  از دیگر  برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در سال 97 است.

    رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در پایان خاطر نشان کرد: به منظور بالابردن روحیه نشاط در بین دانشجویان علاوه بر ادامه دادن طرح تجهیز اتاق‌های تندرستی در سراهای دانشجویی، امسال طرح ایجاد جاده تندرستی در مجتمع سراهای دانشجویی دخترانه کشور را اجرا خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی