عصر بازار

دبیرکل بانک مرکزی خبر داد؛

دلایل توقف حراج سکه

احتمال عرضه سکه در بازار ثانویه بورس کالا

عصر اعتبار- دبیرکل بانک مرکزی با اشاره به دلایل توقف حراج سکه گفت: تردید جدی در مورد ادامه حراج در بانک کارگشایی وجود دارد.

دلایل توقف حراج سکه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سید محمود احمدی درباره دلایل توقف حراج سکه و احتمال ازسرگیری آن اظهار داشت: در حراجی شاهد اتفاقاتی بودیم که برای ما خوشایند نبود، حراج در یک محل انجام می‌شد و کافی بود که چند نفر قیمت‌ساز باشند به نحوی که حتی در مواردی بسته‌های 100 قطعه‌ای را بالاتر از قیمت بازار می‌خریدند.

    وی افزود: احساس ما این بود که این محدودیت موجب بهره‌برداری سودجویان و بازارسازی شده بود و به همین دلیل تردید جدی در مورد ادامه حراج وجود دارد و در حال بررسی است.

    دبیرکل بانک مرکزی در مورد احتمال برگزاری حراجی سکه در بورس کالا نیز گفت: جلساتی را با رییس سازمان بورس برگزار کرده‌ایم که سکه حراجی را در بازار ثانویه عرضه کنیم و با توجه به امکانات بورس از حالت عرضه انحصاری خارج کنیم.

    وی درباره سکه آتی نیز گفت: در مورد سکه آتی نیز ملاحظاتی وجود داشت و نظر ما این است که بازار را باید بانک مرکزی به عنوان عرضه کننده بسازد که در این مورد نیز در حال مذاکره هستیم.

    احمدی در پاسخ به اینکه در سررسید پیش فروش سکه امکان دارد به جای سکه، ریال عرضه شود، گفت: به هیچ وجه این اتفاق نخواهد افتاد، بانک مرکزی تعهد سکه دارد و از این تعهد عقب‌نشینی نخواهد کرد، البته اگر کسی نخواهد سکه دریافت کند، می‌تواند معادل ارزش آن پول دریافت کند که سازو کار کارت به کارت را نیز برای آن فراهم کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی