عصر بازار

مدیرگروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در گفت‌وگو با ایلنا:

بدنه کارشناسی بانک مرکزی موافق نرخ ۴۲۰۰ تومانی نیست

عصر اعتبار- مدیرگروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه از ابتدا مشخص بود که حفظ نرخ ۴۲۰۰ تومان کارآسانی نخواهد بود، گفت: انتقاد اصلی در مورد عدم رعایت نرخ ۴۲۰۰ تومانی متوجه دولت است که خود را جدای از بدنه بانک مرکزی دانسته و تصمیم‌گیریی می‌کند.

بدنه کارشناسی بانک مرکزی موافق نرخ ۴۲۰۰ تومانی نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، کامران ندری، مدیرگروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در خصوص نرخ سپرده ارزی بانک‌ها اظهار داشت: نرخ سپرده ارزی از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود اما مسئله اصلی مسئله اعتماد مردم به بانک‌هاست که منابع ارزی خود را به بانک‌ها بسپارند.

    وی افزود: بانک مرکزی تلاش دارد این اعتماد از دست رفته را به مردم بازگرداند و مردم را متقاعد کند تا دلارها و ارزها را به جای نگهداری در منازل به بانک‌ها بسپارند و این برنامه‌ از سوی بانک مرکزی در حال پیگیری است.

    ندری در مورد نرخ 4200 تومانی دلار نیز تصریح کرد: در صورتی نرخ 4200 تومانی دلار می‌توانست اجرایی شود که بانک مرکزی توانایی آن را داشت تا تمام نیازهای ارزی کشور را پاسخ دهد.

    مدیرگروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی افزود: اعلام نرخ 4200 تومانی دلار با یک نوع سهمیه‌بندی برای نیازهای ارزی همراه بود تا افرادی که بر اساس میزان نیازشان به ارز احتیاج دارند در قالب سهمیه‌ها کسری این نیاز را تامین کنند.

    وی با بیان اینکه از ابتدا مشخص بود که حفظ نرخ 4200 تومان کارآسانی نخواهد بود، گفت: انتقاد اصلی در مورد عدم رعایت نرخ 4200 تومانی متوجه دولت است که خود را جدای از بدنه بانک مرکزی دانسته و تصمیم‌گیریی می‌کند.

    ندری خاطرنشان کرد: بدنه کارشناسی بانک مرکزی نیز با این برنامه دولت چندان موافق نیست و امیدوار نیستند که این برنامه بتواند نتیجه بخش باشد و ما نیز در یک وضعیت بحرانی قرار گرفته‌ایم و باید این وضعیت را درک کنیم.

    این کارشناس ارشد اقتصادی تصریح کرد: کارشناسان چندان امیدوار نیستند که این برنامه نتیجه بخش باشد اما دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا نرخ ارز را در حد 4200 تومان نگه دارد واین آخرین تلاش دولت در این زمینه است.

    ندری افزود: دراین شرایط فعلا راه حل مؤثر دیگری پیشنهاد نشده است و این راه حل هم کارایی لازم را نداشته است.

    این کارشناس بانکی گفت: رییس بانک مرکزی باید مسئولیت این اتفاقاتی که در مورد نرخ ارز افتاد بپذیرد اما واقعیت این است که کسی نمی‌تواند در این وضعیت ارزش پول ما در مقابل ارزهای خارجی را حفظ کند.

    وی ادامه داد: انتقاداتی که به آقای سیف می‌شود وارد است اما اینکه چه کسی می‌تواند سکان دار بانک مرکزی باشد هنوز مشخص نیست البته بسیاری از موارد هم در اختیار بانک مرکزی نیست، اما واقعیت این است که مدیریت کشور با مشکل مواجه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو