عصر بازار

انارکی محمدی با اشاره به تعیین نرخ دلار برای واردات کالاهای اساسی توسط دولت:

وعده ارز تک نرخی باز هم محقق نشد

ماراتن تصویب و تغییر بخشنامه های ارزی دولت تداوم دارد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار همه و نمایندگان از دولت این بود که به قول خود وفادار بماند و تک نرخی بودن ارز را اجرایی کند تا نوسانات بازار را مدیریت کند اما با در نظر گرفتن نرخی برای واردات کالاهای اساسی رسما تک نرخی عملیاتی نشد.

وعده ارز تک نرخی باز هم محقق نشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت ، احمد انارکی محمدی با اشاره به بخشنامه های ارزی دولت و تعیین نرخ دلار برای واردات کالاهای اساسی، اظهار داشت: انتظار همه و نمایندگان از دولت این بود که به قول خود وفادار بماند و تک نرخی بودن ارز را اجرایی کند تا نوسانات بازار را مدیریت کند اما با در نظر گرفتن نرخی برای واردات کالاهای اساسی رسما تک نرخی عملیاتی نشد.
    دولت دلار 5800 تومان را ناگهان 4200 تومان نرخ گذاری کرد، این تصمیم گیری با توجه به کمبود اسکانس دلار در کشور در بازه کوتاهی ادامه پیدا می کند

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصور این بود که به سمت تک نرخی شدن در حرکت هستیم، بیان داشت: علاوه بر موضوع تک نرخی شدن ارز، دولت و مجلس خواهان جایگزینی ارزهای دیگر هستند که این کار نیازمند زیر ساخت ها است که هنوز آماده نیست.

    نماینده مردم رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که مسئولان اقتصادی کشور در گزارش دهی خود به اطلاعات سال های گذشته استناد می کنند و از وقایع اخیر بی اطلاع هستند نشان می دهند که همچنان زیرساخت ها برای جایگزینی ارز و تک نرخی شدن دلار وجود ندارد.

    تاثیر تغییرات بخشنامه های ارزی بر بازار

    این نماینده مجلس تاکید کرد: ایجاد زیرساخت باید از سوی دولت، بخش های مرتبط و کارشناسان اتفاق بیافتد، در شرایطی که دولت برای واردات کالاهای اساسی ارز 3800 در نظر می گیرد و یارانه می دهد نشان می دهد که هنوز آیین نامه متقنی در این زمینه ندارد.

    انارکی محمدی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند دولت در زمینه مدیریت بازار ارز گفت: دولت اگر در همین مسیر بماند به بن بست ارزی می رسد و تا زمانی که آیین نامه متقنی تهیه نکند نمی تواند پاسخگوی نیاز ارزی کشور باشد، دولت در هفته های گذشته بخشنامه هایی صادر کرد که به دلایل مختلف به مرور زمان آنها را تغییر داد.

    وی با بیان اینکه اگر دولت بتواند بازار راز را در دست بگیرد قاچاق تعطیل می شود، اظهار داشت: دولت دلار 5800 تومان را ناگهان 4200 تومان نرخ گذاری کرد، این تصمیم گیری با توجه به کمبود اسکانس دلار در کشور در بازه کوتاهی ادامه پیدا می کند، در کل اقدامات ضربتی در بلند مدت موفق نخواهد بود.

    تاثیر سامانه نیما در مدیریت بازار

    این نماینده مجلس با اشاره به تغییر بخشنامه های بانک مرکزی در زمینه ارز، باین داشت: این تغییرات در مدیریت بازار ارز لطمه های زیادی به تولید کننده، سرمایه گذار و ثبت سفارش کالا وارد کرده است و همه برنامه ریزی های سرمایه گذاران را به تاخیر انداخته است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص سامانه نیما گفت: تا کنون اطلاعات ارزی در جایی تجمیع نشده که بتوان آن را تحلیل کرد از این منظر سامانه نیما می تواند اثر مثبتی در مدیریت بازار ارز داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو