عصر بازار

بزرگترین بانک آلمان ۱۰ درصد کارکنان خود در آمریکا را تعدیل می‌کند

عصر اعتبار- یک منبع مطلع اطلاع داد انتظار می‌رود دویچه بانک حدود ۱۰۰۰ نفر از کارکنان شعب آمریکای خود را تعدیل کند.

بزرگترین بانک آلمان ۱۰ درصد کارکنان خود در آمریکا را تعدیل می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یکی دیگر از منابع آگاه که از مقامات ارشد دویچه بانک در آمریکا است گفت: این بانک هفته گذشته 400 نفر از کارکنان شاغل در شعب آمریکای خود را تعدیل کرد. وی گفت: می توانم بگویم کسانی که اینجا کسب درآمد می‌کنند حقوق خود را در آینده نیز دریافت کرده و حمایت خواهند شد، چالش کنونی چگونگی حفظ کارکنانمان است.

    پنج شنبه هفته گذشته این بانک آلمانی اعلام کرده بود با بازنگری در فعالیت‌های مالی خود در آمریکا و آسیا و معاملات اوراق قرضه دولتی آمریکا و بازارهای سهام، کاهش های موثری را در هزینه های خود خواهد داشت با این حال، این بانک نسبت به تعیین تعداد مشخص یا چارچوب زمانی تعدیل نیروی خود اطلاعاتی نداد.

    دویچه بانک در ایمیلی اعلام کرد: این کاهش ها مربوط به مراکز اصلی فعالیت نمی‌شود. اروپا جایی است که می خواهیم در آن، بازار خود را گسترش دهیم و در آنجا رشد کرده و سهم بیشتری از بازار بیابیم.

    موسسه رتبه بندی " مودیز" چشم انداز برخی از رتبه های دویچه بانک را به منفی تغییر داد. این موسسه با اشاره به تغییرات گسترده مدیریتی در این بانک اعلام کرد هنوز مشخص نیست این تغییرات تا چه اندازه باعث شود تمرکز فعالیت های این بانک برای رقابت با رقبای متنوع تر خود به مشتریان اروپایی معطوف شود در حالی که درآمدها در سطح معقولی باقی بماند.

    سخنگوی دویچه بانک حاضر به اظهار نظر در خصوص این اظهارنظر نشد. سهام بانک در معاملات دیروز 3.4 درصد کاهش یافت. موسسه " کردیت سوئیس" نیز اعلام کرد برآورد درآمدهای این بانک تا سال 2020 را 20 درصد کاهش داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی