عصر بازار

ثروت ثروتمندترین فرد جهان در دو روز ۹ میلیارد دلار افزایش یافت

عصر اعتبار- جف بزوس- مدیر عامل آمازون- که تنها فرد با ثروت بالای ۱۰۰ میلیارد دلار در جهان محسوب می‌شود با بالاتر رفتن قیمت سهام شرکت آمازون موفق شد در تنها دو روز، ۹ میلیارد دلار به ثروتش اضافه کند.

ثروت ثروتمندترین فرد جهان در دو روز ۹ میلیارد دلار افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، به دلیل انتشار گزارش عملکرد بهتر از حد انتظار آمازون، ثروت خالص جف بزوس نیز همراه با سهام آمازون افزایش یافت. تا پایان معاملات روز جمعه، ثروت خالص او به 130.2 میلیارد دلار رسیده است که تقریبا 2 میلیارد دلار کمتر از رکورد ثبت شده توسط وی است. او این رکورد را 12 مارس امسال به ثبت رسانده بود.

    پنج شنبه هفته گذشته شرکت آمازون صورت درآمدهای سه ماهه نخست خود را منتشر کرد که طبق آن این شرکت 51.04 میلیارد دلار یعنی 1.26 میلیارد دلار بیشتر از پیش بینی ها سودآوری داشته است. درآمد خالص این شرکت نیز 1.6 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

    بزوس مالک 16 درصد از سهام این شرکت است که خود آن را تاسیس کرد و 95 درصد ثروت او نیز مرتبط به همین سهام ها است. بنابر این عملکرد سهام شرکت آمازون تاثیر موثر و مستقیمی بر ثروت وی دارد. هر سهم شرکت آمازون تا پایان معاملات هفته گذشته با 4 درصد افزایش به 1578 دلار رسید.

    جف بزوس 24 سال پیش کار خود را در شرکتی که در زمینه پوشش ریسک فعالیت می‌کرد ترک کرد و شرکت آمازون را در گاراژ خانه‌اش تاسیس کرد. با این حال تا سال 1997 طول کشید تا سهام آمازون به قیمت 18 دلار در هر سهم عرضه عمومی شود و عملکرد سهام این شرکت چنان موفق بود که بزوس تنها در عرض یک سال موفق شد به جمع 400 فرد ثروتمند آمریکا بپیوندد.

    بزوس هم اکنون با متنوع تر ساختن دارایی‌های خود مالک روزنامه " واشنگتن پست" و شرکت فضایی " بلو اسپیس اوریجین" است که هدف آن افزایش سهولت دسترسی به فضا و امکان مسافرت‌های افراد عادی به فضا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی