عصر بازار

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران :

حمایت نماینده بخش خصوصی از تک‌نرخی شدن ارز

عصر اعتبار- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بزرگ‌ترین تصمیم اقتصادی دولت در سال جدید را یکسان‌سازی نرخ ارز عنوان کرد و گفت: بخش بازرگانی داخلی از این اقدام دولت استقبال می‌کند.

حمایت نماینده بخش خصوصی از تک‌نرخی شدن ارز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، «مسعود خیاط‌ زاده» اضافه کرد: دولت باید سعی کند ثبات نرخ را حفظ کند.وی با بیان اینکه نرخ تورم با نرخ ارز ارتباط دارد، گفت: با توجه به اینکه نرخ ارز از وضعیت بازارهای داخل اثرپذیری دارد، دولت باید در امنیت و ثبات بازار داخلی همه تلاش خود را به کار گیرد.

    رییس اتاق بازرگانی آبادان اضافه کرد: هنوز مسائلی وجود دارد که می‌تواند یکسان‌سازی نرخ ارز یا آینده آن را با چالش روبرو کند اما آنچه در بیش از یک ماه گذشته بر بازار ارز گذشت، اتفاقی بی‌سابقه بود که بسیاری از فعالان و حتی سیاستگذاران اقتصادی کشور را نیز غافلگیر کرد.
    خیاط زاده اعلام کرد: افزایش قیمت ارز و حواشی سیاسی و اجتماعی که پس از آن رخ داد، ضرورت توجه به موضوع «تعیین تکلیف نرخ ارز» را مطرح کرد.
    «باید توجه داشت که این شرایط می‌توانست اقتصاد کشور را در یک مسیر بی‌بازگشت قرار داده و میزان بی‌اعتمادی به واحد پول ملی را افزایش دهد. از این‌رو، دولت بهترین تصمیم را در این شرایط گرفته و بخش بازرگانی و کل بخش خصوصی از تثبیت شرایط استقبال می‌کند».
    عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید کرد راز ماندگاری سیاست تک‌نرخی شدن ارز این است که نرخ 4200 تومان نرخ پایه‌ای ارز باشد و سالیانه این نرخ بر اساس تورم داخلی و خارجی محاسبه‌شده و تغییر کند.
    دولت از بیست و یکم فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار 4200 تومان کلید زد و در روزهای گذشته ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل های تامین ارز مورد نیاز هموطنان در دولت، شیوه های تخصیص ارز را اعلام کرد.
    به گفته رییس کل بانک مرکزی، ارز مورد نیاز برای فعالان اقتصادی و هموطنان تامین می شود و با توجه به تراز مثبت ارزی کشور مشکلی از این بابت وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو