عصر بازار

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی :

تغییرات مثبت و هدفمند در سازمان، موجب شکوفایی کارکنان است

عصر اعتبار- مسعود شریفات عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در جمع بیش از ۹۰۰ نفر از روسای شعب این بانک در بابلسر، به تغییرات مثبت و متعدد هدفمند که بستر رشد ، تعالی و حرفه‌ای گری را در سازمان فراهم می‌‌کند اشاره و تاکید کرد: تغییرانی که منجر به ایجاد ایده‌های جدید می‌شود، فرصت‌های جدید را پیش روی سازمان می‌گشاید و موجب می شود شرایطی مناسب برای شکوفایی استعداد های نهفته کارکنان فراهم شود.

تغییرات مثبت و هدفمند در سازمان، موجب شکوفایی کارکنان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، شریفات روز شنبه هشتم اردیبهشت در دومین مرحله از همایش سراسری روسای شعب بانک کشاورزی به نقش و کارکرد روسای شعب در مسیر تعالی سازمانی اشاره داشت و یادآور شد: بانک کشاورزی فرهنگ‌های مختلفی را درون و بیرون سازمان تحمل می‌کند و حاصل این همنشینی فرهنگی، هم‌افزایی برای سازمان است.

    وی افزود: غنی‌سازی فرهنگی سازمان را به سمت تغییر مثبت سوق می‌دهد و در نهایت کارکنان به این مهم می‌رسند که متفاوت فکر کنند و متفاوت بیاندیشند.

    شریفات  ایجاد هماهنگی بین فرهنگ های مختلف را از جمله نقش های روسای شعب اعلام کرد که درنتیجه آن، کارکنان به  عنوان کنشگران سازمانی، توجه بیشتری به مشتریان معطوف خواهند داشت.

    وی تصریح کرد: کارکنان باید این مفهوم را درک کنند که در سازمان ارزشمند هستند. اگر این مفهوم را درک کنند در نقش‌های گوناگون به تفکر سازمانی هدایت می‌شوند،تبادل اطلاعات می‌کنند و نقش خود را در تحقق اهداف سازمانی ایفا می‌کنند.

    عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به این که شالوده سازمانی با صداهای متکثر و نتیجه واحد شکل می‌گیرد، افزود: باید این مفهوم را درک کنیم که رفتار و تعاملات فرهنگی تک تک کارکنان چگونه در تحقق اهداف کلان بانک نقش‌آفرینی می‌کند. امروزه سازمان‌ها با دغدغه‌های ذهنی مختلفی روبه‌رو هستند؛ به عبارتی دغدغه‌های افراد مختلف در سطوح سازمانی با هم متفاوت است.

    وی اضافه کرد: این دغدغه‌ها باید پاسخ داده شود تا امید سازمانی ایجاد شود. اگر روسای شعب این توان را داشته باشند که در محیط سازمانی خود تغییر ایجاد کنند و با تغییر، بهبود ایجاد کنند، گفت‌و‌گوی حرفه‌ای حاکم می‌‌شود و مدیریت تغییر منجر به ایجاد امید و در نهایت بهبود می‌شود.

    شریفات در بخش دیگری از سخنان خود مقوله مدیریت توجه را به عنوان یک اصل مدیریتی نوین مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز در سازمان‌های معاصر احترام و توجه به کارکنان به احترام و توجه به مشتریان منجر می‌‌شود و نابرابری در توجه به نابرابری در احترام به کارکنان و مشتریان منتهی خواهد شد. وی افزود: ظرفیت سازی فرهنگی در سازمان باید مبتنی بر توجه و احترام باشد..

    این عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به ضرورت استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌های سازمانی، خاطرنشان ساخت: بانک کشاورزی در شرایطی قرر دارد که باید با تمرکز و تکیه بر فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که پیش‌رو دارد، مزیت‌هایی رقابتی خود را تقویت کند تا در بازار رقابتی محصولات و خدمات مطلوب‌تری عرضه کند.

    وی در پایان با تاکید دوباره بر ظرفیت‌های بالای روسای شعب گفت: توانایی رئیس شعبه بسیار بالاست و حتی بسیاری از مشتریان بانک رئیس شعبه را به عنوان رئیس بانک در منطقه می‌شناسند. این یک فرصت بزگ برای روسای شعب است که این نگاه مشتریان را استفاده کرده و آن را در جهت تعالی سازمان هدایت کنند. روسای شعب باید کارکنان سازمان را به عنوان کنشگران توسعه‌یافته سازمانی در مسیری هدایت کنند که بیشترین بهره‌وری را برای سازمان داشته باشند.

    شریفات سخنان خود را این‌گونه پایان بخشید: اولین قدم را که برداریم جاده راه را به ما نشان می‌دهد؛ پس امید داشته باشیم و این امید را با تدبیر همراه کنیم تا روزهای روشن‌تری پیش‌روی ما عیان شود

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی