عصر بازار

"سکه" به خانه اول نرسید

عصر اعتبار- بازار سکه در سال جدید روند سینوسی را گذراند و درحالیکه بالاترین نرخ یعنی مرز دو میلیون تومان را تجربه کرد و بعد از اعلام دلار تک نرخی بیش از ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد. اما با وجود افت قیمت‌هایی داشته، هنوز به نرخ اولیه خود (قیمت بازار ششم فروردین) برنگشته است.

"سکه" به خانه اول نرسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بازار سکه از سال قبل با جهش قابل توجه قیمت همراه شد. افزایشی که از همان زمان گفته می‌شد عمدتا تحت تاثیر افزایش قیمت دلار و بالا رفتن قیمت طلای جهانی است. پیش از سال جدید سکه روی یک میلیون و 600 هزار تومان ایستاد که تا آن زمان حداکثر قیمت برای سکه تمام بود.

    اما جهش‌های بعدی در سال جدید رخ داد. زمانی که دلار از مرز 5000 تومان عبور کرد، سکه هم به دنبال آن افزایش بی‌سابقه‌ قیمت را تجربه کرد.

    در نخستین روز کاری سال جدید یعنی ششم فروردین ماه سکه تمام یک میلیون و 710 هزار تومان قیمت داشت. در نیمه فروردین ماه به یک میلیون و 736 هزار تومان رسید.

    در 18 فروردین افزایش قیمت سکه شتاب بیشتری گرفت و یک میلیون و 783 هزار تومان عرضه شد. بیستم فروردین همزمان با نوسانات و تلاطمات بازار ارز، سکه در آستانه دو میلیون تومان قرار گرفت که بالاترین رکورد برای قیمت سکه در تاریخ آن بود.

    از روز 21 فروردین، بعد از تعیین دلار 4200 تومانی به عنوان دلار تک نرخی، قیمت سکه به یکباره افتاد و به یک میلیون و 770 هزار تومان کاهش یافت و در فاصله یک روز بیش از 200 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

    در روزهای بعد بازار سکه دچار نوسانات شد. به گونه‌ای که در روز 22 فروردین سکه تمام به یک میلیون و 790 هزار تومان رسید. در روز 26 فروردین نرخ یک میلیون و 780 هزار تومانی را تجربه کرد و در نخستین روز اردیبهشت بار دیگر با افزایش قیمت روبرو شد و یک میلیون و 835 هزار تومان قیمت خورد.

    در پنجم اردیبهشت ماه جهت معکوس پیدا کرد و یک میلیون و 747 هزار تومان فروخته شد و در نهایت در روز هشتم اردیبهشت یک میلیون و 800 هزار تومان عرضه شد.

    در مجموع بازار سکه در از شروع سال جدید تا کنون روزها روند سینوسی داشته و هنوز به نقطه تعادل نرسیده است. هر چند به گفته کشتی آرای - عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر - حباب سکه کوچک شده است و به حدود 40 هزار تومان رسیده اما که کمترین مقدار حباب برای سکه در چند هفته اخیر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو