عصر بازار

آلمان خواستار گسترش روابط اقتصادی با ایران است

عصر اعتبار- مدیر بخش خدمات مالی شرکت «کی. پی. ام. جی» آلمان گفت: آلمان خواهان گسترش روابط اقتصادی با ایران است، در عین حال شرکت های آلمانی باید تابع مقررات باشند.

آلمان خواستار گسترش روابط اقتصادی با ایران است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «اولریخ فون زانتیر» که برای شرکت در همایش تجاری و بانکی ایران-اروپا در تهران به سر می برد افزود: اکنون سه بانک آلمانی با ایران کار می کنند.

    وی تاکید کرد که آلمان به دلیل پتانسیل های فراوان ایران، خواهان گسترش روابط و سرمایه گذاری در این کشور است؛ با این حال شرکت های آلمانی باید تابع مقررات باشند.

    ** کارایی برجام به خروج امریکا و چگونگی آن بستگی دارد
    وی در پاسخ به این پرسش که آیا با خروج آمریکا از برجام، این توافق بین المللی کارایی خود را از دست می دهد، گفت: کارایی برجام به 2 چیز بستگی دارد، نخست اینکه آیا آمریکا از برجام خارج می شود و دوم این خروج چگونه انجام می شود؛ اما اکنون هیچ چیز مشخص نیست.
    وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در صورت خروج آمریکا از برجام، تامین مالی پروژه های ایران غیرممکن می شود، افزود: این مساله نیز به آنچه اتفاق می افتد بستگی دارد، اگر خروج آمریکا از برجام به گونه ای باشد که ایران را به وضعیت پیش از سال 2016 که اصلا با سیستم بانکداری جهانی ارتباطی نداشت برگرداند، در این صورت وضع دشوار می شود.
    وی تاکید کرد: تغییراتی در راه است اما اکنون در مورد آن چیزی نمی دانیم.
    مدیر ارشد شرکت یاد شده که از شرکت های برتر جهان در زمینه ممیزی، مالیات و مشاوره مالی است، تصریح کرد: اروپایی ها در تلاش اند از طریق مذاکره با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا را متقاعد به حفظ برجام کنند؛ رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان به تازگی در واشنگتن بودند و تاکنون راه حل های خلاقانه متعددی ارایه شده اما در نهایت به ایران بستگی دارد که مایل است امتیازات مورد نظر آمریکا را بدهد یا نه.
    فون زانتیر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در صورت بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران، قراردادهایی که تاکنون تهران با کشورهای اتحادیه اروپا داشته است به خطر می افتند، گفت: بستگی به مفاد هر یک از قراردادها دارد، اما به طور کلی اگر بر اساس قوانین، شرکت ها نتوانند به همکاری خود با ایران ادامه دهند از این کشور خارج می شوند.
    همایش تجاری بانکی ایران-اروپا روزهای دیروز و امروز(هشتم و نهم اردیبهشت) در تهران برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی