عصر بازار

نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

امنیت شغلی مهم‌تر از معیشت کارگر است

عصر اعتبار- نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور می‌گوید اگر امنیت شغلی کارگران به طور کامل برقرار نشود، معیشت کارگران تامین نشده و خواسته‌های صنفی کارگران محقق نخواهد شد.

امنیت شغلی مهم‌تر از معیشت کارگر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابوالفضل پوروفایی در همایش شوراهای اسلامی کار که در وزارت کار برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 95 درصد کارگران از امنیت شغلی برخوردار نیستند و روز به روز با انعقاد قراردادهای موقت کار رو به رو هستیم.

    وی ادامه داد: امروز عده‌ای بحث معیشت کارگر را مطرح می‌کنند ولی تا وقتی امنیت شغلی برقرار نشود، هیچ کدام از مطالبات کارگران از جمله معیشت هم تامین نخواهد شد.

    نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه با بیان این‌که مصرف کالای ایرانی شرایط و پیش نیازهایی دارد، گفت‌: کارگر ایرانی باید از نظر شغلی و معیشتی تامین باشد و تولیدکننده از نظر روانی و امنیتی در شرایطی قرار گیرد که کالای با کیفیت تولید کند تا بتوان از کالای داخلی استفاده کرد.

    احمد مشیریان – معاون روابط کار وزیر کار- در این همایش از تنظیم آیین‌نامه تبصره یک ماده 7 قانون کار خبر داد و گفت: تدوین این آیین‌نامه از یک ماه قبل شروع شده که امیدواریم در هیات دولت به تصویب برسد و تکلیف کارهای مستمر و غیرمستمر روشن شود.

    وی از راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار خبر داد و گفت: این سامانه که در معاونت روابط کار وزارتخانه در دست عملیاتی شدن است، چند بخش دارد؛ بخش اول مربوط به قراردادهای کار است و بخش دیگر دو نرم‌افزار ثبت قراردادهای کار و ارائه‌ی درخواست را شامل می‌شود.

    معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، قراردادهای سفید امضای مفهوم دیگری پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی