عصر بازار

شکایت «ریچارد گی‌یر» علیه جریمه ۵۰۰ هزار دلاری

عصر اعتبار- «ریچارد گی‌یر» هنرپیشه ۶۸ ساله هالیوودی شکایتی مبنی بر برائت از پرداخت جریمه ۵۰۰ هزار دلاری تسلیم دادگاه کرد.

شکایت «ریچارد گی‌یر» علیه جریمه ۵۰۰ هزار دلاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، «ریچارد گی‌یر» هنرپیشه 68 ساله هالیوودی شکایتی مبنی بر اختلاس 500 هزار دلاری درباره حقوق تبدیل یک کتاب با موضوع آیین بودا به فیلم‌نامه، تسلیم دادگاه کرد.

    او شکایت خود را در دادگاه عالی لس‌آنجلس تحویل داد و گفت: با مشارکت و تهیه‌کنندگی «رندوم اَکتس انترتینمنت» با مالکیت اسکات و آنا الیاس در حال کار روی یک پروژه اقتباس فیلم‌نامه از کتابی با عنوان «استخوان‌های استاد: جستجوی یک راهب بودایی برای قلب گمشده چین» برای خلق یک فیلم سینمایی هستیم. طبق قرارداد من کارگردانی و هنرپیشگی این فیلم را برعهده دارم در حالیکه آنا الیاس کار نوشتن بخش‌هایی از فیلم‌نامه را برعهده دارد که تا اینجای کار، نسخه نوشته شده توسط خانم الیاس بسیار ناقص و ضعیف است و به همین دلیل در این فیلم بازی نمی‌کنم.

    گی‌یر در ادامه افزود: حالا این دو تهیه‌کننده فیلم من را به طرح شکایت و اخذ خسارت تهدید کرده‌اند در صورتیکه انجام تعهد من به تکمیل و تصویب فیلم‌نامه بستگی دارد.

    بر اساس قرارداد ریچارد ژار نقض کننده قرارداد محسوب شده و قرار بوده که کارگردانی و هنرپیشگی فیلم را انجام دهد لیکن اعلام کرده که شرکای وی هیچ حقوقی در زمینه کتاب و پروژه فیلم ندارند و چون خانم آنا الیاس تبدیل محتوای کتاب به فیلم‌نامه را بسیار ضعیف و ناقص انجام داده از ایفای نقش در آن امتناع می‌کند.

    پس از تصمیم ریچارد گی‌یر، اسکات و آنا الیاس تهیه‌کنندگان این پروژه از گی‌یر شکایت کرده و بابت امتناع وی برای ایفای نقش در این پروژه سینمایی درخواست خسارت 500 هزار دلاری از وی کرده‌اند. پس از این اقدام نیز آقای ژار هم در دادگاه لس‌آنجلس علیه جریمه 500 هزار دلاری طرح دعوا کرده است.

    ریچارد گی‌یر هنرپیشه هالیوودی و برنده جایزه گلدن گلوب بهترین هنرپیشه نقش اصلی مرد برای بازی در فیلم «یک افسر پلیس و یک جنتل‌من» است. او در کنار هنرپیشگی در زمینه کارهای انسان‌دوستانه هم بصورت جدی فعالیت دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو