عصر بازار

خبر خوش نوبخت در نشست خبری:

دولت هزار و ۶۰۰ میلیارد به مقابله با تنش آبی اختصاص داد

عصر اعتبار- سخنگوی دولت از اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با تنش آبی در برخی شهرها خبرداد و گفت: هیات وزیران با تصویب برنامه پیشنهادی گروه ملی آب برای مقابله با تنش آبی برخی شهرها این مبلغ را تخصیص داد.

دولت هزار و ۶۰۰ میلیارد به مقابله با تنش آبی اختصاص داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با اشاره به مصوبه روز گذشته هیات دولت در خصوص تصویب برنامه پیشنهادی گروه ملی آب برای مقابله با تنش آبی، اظهار داشت: در این برنامه که از سوی کارگروه ملی آب تهیه شده و حاوی برنامه ای برای مقابله با تنش آبی بوده، شورای آب و نهایتا هیات دولت آن را تصویب کرد و 1600 میلیارد تومان برای این طرح پرداخت خواهد شد که 700 میلیارد آن از منابع وزارت نیرو و 900 میلیارد تومان نیز توسط سازمان برنانه و بودجه پرداخت خواهد شد.

    وی افزود: امیدواریم با این برنامه همگام با مشارکت مردم و با قبول این واقعیت که در تنگنای آبی قرار داریم، با مدیریت صحیح مصرف از این تنگنای آبی عبور کنیم. نزولات جوی در بهار توانسته بخشی از این کمبود آب را تامین کند، اما کماکان با کمبود منابع مواجه هستیم.
    سخنگوی دولت همچنین در خصوص تراز بازرگانی در یک ماه نخست سال جاری، گفت: بر اساس گزارش گمرک، واردات 2 میلیارد 529 میلیون دلار و صادرات 3 میلیارد و 133 میلیون دلار بوده است که بر این اساس، واردات 7.7 درصد افزایش و صادرات 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
    نوبخت با اشاره به اجرایی شدن سیاست های جدید ارزی دولت، خاطرنشان کرد: تاکنون برای 15 هزار و 403 فقره کالا بالغ بر 3 میلیارد و 433 میلیون یورو ارز تخصیص یافته است و علاوه بر آن 3 هزار میلیارد تومان نیز برای کالاهای اساسی و دارو در نظر گرفته شده است.
    وی با اشاره به در پیش بودن هفته معلم، اظهار داشت: هر سال در هفته معلم برخی پرداخت های معوقه معلمان و فرهنگیان انجام می شود که برای امسال خرید خدمت آموزشی و حق الزحمه امتحانات پرداخت خواهد شد و امروز هم با خزانه هماهنگی لازم انجام شد تا این پرداخت صورت پذیرد.
    نوبخت ادامه داد: البته سال گذشته 98 میلیارد تومان برای این موضوع پرداخت شد، اما این مبلغ در جایی دیگر هزینه شده بود که مسئولین وقت نیز مورد توبیخ قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی