عصر بازار

در جلسه کارگروه صیانت از سلامت بیمه شدگان تاکید شد:

لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و توان علمی اساتید و متخصصین به منظور کنترل هزینه های درمانی

عصر اعتبار-در جلسه کارگروه صیانت از سلامت بیمه شدگان و ارتقاء کیفیت خدمات کیفیت خدمات درمانی بر استفاده از ظرفیت‌ها و توان علمی اساتید و متخصصین به منظور رفع مشکلات هزینه‌های درمانی تاکید شد.

لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و توان علمی اساتید و متخصصین به منظور کنترل هزینه های درمانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، جلسه کارگروه صیانت از سلامت بیمه شدگان و ارتقاء کیفیت خدمات کیفیت خدمات درمانی با حضور مدیران کل شورای هماهنگی بیمه‌های درمانی استان سیستان و بلوچستان، رئیس و معاونین دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر ، رئیس سازمان نظام پزشکی ایرانشهر، مدیران گروه‌‌های تخصصی، روسای بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی برگزار شد.
    در این جلسه امینی فرد رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، گفت: ما از اجرای طرح تحول حمایت کرده و مدافع برنامه کنترل و کاهش هزینه‌های درمانی به منظور ارائه خدمات با کیفیت به بیماران هستیم اما باید توجه داشت که در اقدامی نباید کرامت انسانی فراموش شود و در بحث بودجه طرح‌های انقباظی متناسب با هر منطقه اعمال شود.
    وی افزود: در راستای کنترل و کاهش هزینه‌های درمانی از تمام ظرفیت‌ها و توان علمی اساتید و متخصصین دانشکده به منظور رفع مشکلات هزینه‌های درمانی استفاده کرده و در کنار بیمه سلامت خواهیم بود.
    رئیس دانشکده ایرانشهر اظهار داشت: طرح تحول طرحی کارآمد در کشور است که باعث آرامش خاطر بیماران نیز شده است.
    امینی فرد در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد : بعضاً شاهد درخواست‌ها و خدمات پاراکلینیک غیر ضروری توسط بیمه شدگان و یا ویزیت و دستور‌های دارویی غیر ضروری برای بیماران هستیم در حالی که ما پزشکان می توانیم با رعایت گایدلاین‌ها از هزینه های غیر ضروری پیشگیری کنیم.
    وی گفت : هدف همه ما خدمت به مردم و حفظ کرامت بیمه شدگان و رضایتمندی همه مردم است که باید به نحو شایسته‌ای انجام شود.
    در ادامه صفدری رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های درمانی استان اظهار داشت : به منظور کنترل و کاهش هزینه‌های درمان به کمک کارشناسان و توان علمی تمامی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی، اساتید و گروه‌های تخصصی استان نیاز داریم  تا بتوانیم از هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری کنیم.
    وی افزود: ما ملزم به رعایت بخشنامه‌های سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت هستیم و از کلیه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان می‌خواهیم که با ما همسویی و همفکری داشته باشند چرا که نظرات آنان موجب پایداری و بهبود خدمات به بیماران می‌شود.
    مدیر کل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورتی که اساتید و پزشکان از ارائه خدمات پاراکلینیک اضافی و غیر ضروری خودداری و گایدلاین‌ها را رعایت کنند، می‌توان هزینه‌های درمانی استان را بیش از 30 درصد کاهش داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی