عصر بازار

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صددرصد مغایر قانون است

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صددرصد مغایر قانون است» گفت که هیچ کدام از اهداف هدفمندی یارانه ها از جمله صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کمک به آسیب دیدگان محقق نشده است.

نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صددرصد مغایر قانون است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به قرائت گزارش عملکرد هفت ساله اجرای قانون هدفمندی در مجلس، اظهار کرد: در مورد هدفمندی یارانه ها با این روش ما به جایی نمی‌رسیم و باید یک بار برای همیشه قاطعانه تصمیم بگیریم. ما می‌خواستیم حامل‌های انرژی را هدفمند کنیم تا سوخت کمتری مصرف شود اما امروز 60، 70 و گاهی تا 80 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنیم و اوضاع هم بدتر شده است.

    وی با اشاره به پرداخت 330 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی در سال‌های گذشته، اظهار کرد: با این رقم می‌شد تحول عظیمی در کشور ایجاد کرد در حالیکه ما شاهد نارضایتی‌های بسیار زیاد، دعوا و اختلاس و دزدی در این زمینه بودیم و همه چیز اتفاق افتاد جز آن چیزی که باید می‌شد.

    نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر ضرورت بازنگری در قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت:‌ البته قانون هدفمندی یارانه ها 98 تا 99 درصد خوب است و کشور به آن نیاز دارد اما آن چیزی که اکنون اجرا می‌شود صددرصد با قانون مغایرت دارد. ما کجا گفته بودیم فقط پول بدهیم؟ کجا گفته بودیم اصلا پول بدهیم؟ ما باید 50 درصد یارانه نقدی و 50 درصد یارانه غیرنقدی پرداخت می‌کردیم و به مرور سازمان تامین اجتماعی را تشکیل می‌دادیم نه اینکه صدقه بدهیم.

    جعفرزاده با بیان اینکه «آنچه اکنون به عنوان سازمان تامین اجتماعی شناخته می‌شود در واقع بیمه خدمات اجتماعی است» اضافه کرد: طبیعتا عده‌ای از اجرای هدفمندی آسیب می‌بینند، ما باید برای آنها سازمان تامین اجتماعی را پیش‌بینی می‌کردیم. در این ماجرا حامل‌های انرژی، هدفمندی، پرداخت نقدی و کمک به آسیب دیدگان هیچ کدام محقق نشد و در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی نشد.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه «هیچ کدام از دولت‌ها قانون هدفمندی را به درستی اجرا نکردند» تصریح کرد: زمانی که آقای روحانی سر کار آمد، من به ایشان گفتم دولت رفاه تشکیل دهید، این به معنای پخش کردن پول و کالا نیست بلکه به معنای کمک به نیازمند است، اگر چنین چیزی نباشد انگار دولت نسبت به جامعه بی‌تفاوت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی