عصر بازار

مشاور معاون اول رئیس جمهوری:

همایش اربیل تلاش برای توسعه روابط اقتصادی ایران و اقلیم است

عصر اعتبار- مشاور معاون اول رئیس جمهوری، برگزاری همایش فرصتهای اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق در اربیل را تلاشی جدی برای توسعه روابط اقتصادی فیما بین دانست.

همایش اربیل تلاش برای توسعه روابط اقتصادی ایران و اقلیم است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «حسن دانایی فر» مشاور معاون اول رئیس جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق روز چهارشنبه  در اربیل افزود: تنوع حضور هیات های مختلف در این همایش بیانگر این است که این همایش نشستی مهم در توسعه روابط اقتصادی بین عراق و ایران و بخصوص در منطقه کردستان عراق می باشد.
    سفیر پیشین ایران در بغداد افزود: روابط مردم در مناطق مختلف عراق با جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی ایران روابطی تاریخی و مثال زدنی است، از این رو برگزار کنندگان این همایش می کوشند این روابط تاریخی را در حوزه اقتصادی نیز توسعه دهند.
    نامبرده در ادامه اضافه کرد: رساندن روابط اقتصادی منطقه با جمهوری اسلامی ایران به سطح قبل از حضور داعش در عراق هدفی منطقی و دست یافتنی است و ما با مقامات اقلیم کردستان عراق در این خصوص وحدت نظر داریم.
    دانایی فر تصریح کرد که همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم می تواند سرعت بیشتری به حجم و میزان روابط اقتصادی عراق و جمهوری اسلامی ایران در منطقه کردستان عراق ببخشد.
    گفتنی است حجم روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با منطقه کردستان عراق در سال بالغ بر 7 میلیارد دلار بود که با حضور گروه تروریستی و تکفیری داعش و آغاز جنگ این روابط بشدت کاهش یافت.
    همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم صبح امروز (چهارشنبه) با حضور مقامات عراق و منطقه کردستان عراق به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، سفیر ایران در عراق، دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق، استانداران غرب کشور، اتاق های بازرگانی ایران و عراق در اربیل آغاز بکار خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی