عصر بازار

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه مجلس:

بانک مرکزی با کارشکنی بانک ها برخورد کند

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بانک مرکزی با کارشکنی بانک ها در زمینه خرید و فروش دلار برخورد کند.

بانک مرکزی با کارشکنی بانک ها برخورد کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، هادی قوامی با اشاره به کارشکنی های بانک ها در زمینه خرید و فروش ارز اظهار داشت: طبق گفته رئیس جمهور، بانک ها باید ارز صادر کنندگان را 4200 خریداری کنند اما این اتفاق نمی افتد و با قیمتی پایین تر خریداری می شود.

    نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک مرکزی در این زمینه باید قوی عمل کند و ساز وکاری برای خرید و فروش ارز در بانک ها تعریف کند.

    بانک مرکزی دخالت نکند

    نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به یکی از بخشنامه های بانک مرکزی در خصوص سود سپرده ارزی، گفت: از سوی دیگر بانک مرکزی با بخشنامه ای نسبت به نرخ سود سپرده ارزی موسسات و بانک ها واکنش منفی نشان داده است، انتظار می رود که بانک مرکزی در این زمینه ها دخالت نکند و اجازه دهد اطمینان مردم به بانک ها حاصل شود.

    وی بیان داشت: اگر مردم به بانک ها اطمینان داشته باشند، دلارهای خود را در بانک ها سپرده گذاری می کنند اما پیام های این چنینی بانک مرکزی عدم اطمینان و نا امنی مردم را رقم می زند.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هفته آینده مجلس نشستی با مسئولان اقتصادی و بانک مرکزی برگزاری می کند تا چنین موضوعاتی بررسی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی