عصر بازار

در بازارهای جهانی؛

سهام آسیایی با تنش‌های تجاری افت کرد

عصر اعتبار- درحالی که امیدها برای پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین کمرنگ شد، سهام آسیایی افت کرد،اگرچه پس از این که فدرال‌رزرو چشم‌انداز افزایش نرخ بهره خود را تایید کرد، دلار بالا باقی ماند.

سهام آسیایی با تنش‌های تجاری افت کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، روز پنج‌شنبه درحالی که امیدها برای پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین، کمرنگ شد، سهام آسیایی افت کرد، درحالی که پس از این که فدرال‌رزرو چشم‌انداز افزایش نرخ بهره خود را تایید کرد، دلار سودهای اخیر خود را حفظ کرد.

    با گزارشاتی حاکی از این که دولت ترامپ به دنبال اعلام یک فرمان اجرایی است که طی آن شرکت‌های ارتباطات چینی نخواهند توانست تجهیزات خود را در آمریکا به فروش برسانند، حال‌وهوای بازار افت کرد.

    قرار است در ادامه روز پنج‌شنبه، مذاکرات تجاری بین وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین و معاون نخست‌وزیر چین، لیو هی، آغاز شود.

    اما به نظر میرسد که در این مذاکرات پیشرفت چندانی حاصل نشود، به‌ویژه پس از این که سفارت آمریکا اعلام کرد نمایندگان آنها عصر جمعه چین را ترک خواهند کرد.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی 0.5 درصد افت کرد.

    شاخص کوسپی کره‌جنوبی 0.4 درصد پایین‌تر بسته شد.

    شاخص غول‌های تکنولوژی چین، سی‌اس‌آی 300 هم با 0.1 درصد افت به کمترین سطح 8 ماهه خود که در ماه آوریل ثبت کرده بود نزدیک شد.

    نیکی ژاپن به علت تعطیلات رسمی بسته بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی