عصر بازار

خروج آمریکا از برجام قیمت جهانی طلا را افزایش می دهد

عصر اعتبار- یک تحلیلگر بازار طلا گفت، تنها عاملی که آنقدر اهمیت دارد که می تواند در کوتاه مدت موجب رشد قیمت طلا شود، تنش های ژئوپلتیک مربوط به توافق هسته ای ایران است.

خروج آمریکا از برجام قیمت جهانی طلا را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از تسنیم، یک تحلیلگر بازار طلا گفت، تنها عاملی که آنقدر اهمیت دارد که می تواند در کوتاه مدت موجب رشد قیمت طلا شود، تنش های ژئوپلتیک مربوط به توافق هسته ای ایران است.

    در حالی که بازارها شاهد افزایش ارزش دلار و بالا رفتن نرخ بهره هستند، قیمت طلا در طی هفته جاری کاهش یافته است.

    بوریس شلوسبرگ، مدیر بخش اف ایکس استراتژی در موسسه مدیریت دارایی بی کی گفت: «در حال حاضر قیمت طلا به دلیل تقویت ارزش دلار آمریکا کاهش یافته است.» وی افزود، تاثیر افزایش ارزش دلار بر قیمت طلا به این دلیل بیش از حد معمول بوده که دلار به یک ابزار کسب سود تبدیل شده است. وی در ادامه گفت، تنها عاملی که می تواند در طی 12 ماه آینده قیمت طلا را مجددا افزایش دهد، مسائل ژئوپلتیک و به ویژه ریسک های حول ایران است.

    «اگر ما شاهد برخی ریسک های ژئوپلتیک به ویژه از ناحیه ایران باشیم، طلا مثل همیشه به عنوان یک محل امن سرمایه گذاری مطرح خواهد شد و شاهد افزایش قیمت ناگهانی خواهد بود.»

    بازارها به دقت در حال رصد تحولات مربوط به برجام و احتمال خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران هستند.

    رویترز روز چهارشنبه به نقل از دو منبع آگاه در کاخ سفید گزارش داد که ترامپ تقریبا مصمم به خروج از برجام است.

    در عین حال، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته که ضرب العجل 12 ماه می برای خروج آمریکا از برجام غیرقابل قبول است و ایران در مورد آنچه چند سال پیش توافق کرده مجددا مذاکره نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی