عصر بازار

یک نماینده مجلس تشریح کرد:

جزئیات جلسه محرمانه نمایندگان مجلس در خصوص نوسانات ارز

عصر اعتبار- نماینده مردم بندرانزلی در مجلس، جزئیات جدیدی از جلسه محرمانه نمایندگان مجلس در خصوص نوسانات ارز را تشریح کرد.

جزئیات جلسه محرمانه نمایندگان مجلس در خصوص نوسانات ارز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسن خسته‌بند شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری در شبکه باران با بیان اینکه بانک مرکزی و دولت اقدام خوبی برای جایگزین یورو و دلار انجام دادند، اظهار کرد: این کار باید مدت‌ها قبل انجام می‌شد، چراکه هر اتفاقی در ارتباط با نقل‌وانتقال دلار از طریق سیستم بانکی انجام بگیرد حتماً باید از مسیر بانک مرکزی آمریکا عبور کند در نتیجه این نقل‌وانتقالات همیشه برای ما مشکل‌ساز بود.

    وی با اشاره به اینکه نقل‌وانتقال پول خیلی اوقات با دست انجام می‌گرفت، افزود:‌ ‌مشکلاتی برای تجار و به‌ ویژه در ارتباط با کارهایی که به مسائل اقتصاد کشور ربط داشت وجود داشت و حتی در ارتباط با انتقال نفت و درآمدهای نفتی همین بود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جلساتی به‌ صورت خصوصی و محرمانه در مجلس برگزار و گزارش از ناحیه رئیس بانک مرکزی اخذ شد، در مورد اتفاقاتی که در ارتباط با ارز در سطح کشور اتفاق افتاده بود‌ نمایندگان بسیار عصبانی و گله‌مند بودند.

    خسته‌بند با بیان اینکه بیش از 26 هزار سکه در آن روزها افرادی خاص خریدند، گفت: این اتفاق کاملاً محسوس بود و بخشی از این‌ها دست‌هایی است که خارج از کشور هدایت می‌کند و معلوم است که می‌توانند در ارتباط با روند مسائل اقتصادی کشور تخریب ایجاد کنند.

    وی با اشاره به اینکه به شیوه یورو دیگر ‌مسیری که بانک مرکزی از آمریکا عبور کند اتفاق نمی‌افتد، توضیح داد: با این روش نقل‌وانتقال بهتر انجام می‌گیرد و‌ اتفاق خاصی در این بخش نیست، جز اینکه روان‌سازی همان‌ کار در کشورهای دیگر مانند روسیه، ترکیه و‌ چین در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی