عصر بازار

معاون دفتر اقتصاد و مسکن وزارت راه و شهرسازی:

کاهش سودبانکی بر رونق بازار مسکن تاثیرگذار است

عصر اعتبار- معاون دفتر اقتصاد و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: کاهش نرخ سود بانکی با رونق بازار مسکن همراه خواهد بود.

کاهش سودبانکی بر رونق بازار مسکن تاثیرگذار است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پروانه اصلانی معاون دفتر مسکن و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی با رونق بازار مسکن همراه خواهد بود، اظهار کرد: با کاهش نرخ سود، حوزه تقاضا و عرضه مسکن تقویت می‌شود؛ در نتیجه شاهد ثبات در این بازار بدون جهش قیمت، خواهیم بود.

    وی در ادامه افزود: جهش قیمت مسکن در این بازار امکان‌پذیر نیست، چراکه دولت سعی کرده است هر دو بخش تقاضا و عرضه مسکن را کنترل کند، این در حالی است که بیشترین کاهش نرخ سود نیز در حوزه بافت‌های فرسوده است.

    اصلانی با تاکید بر اینکه تولید و ساخت مسکن به ویژه در بافت‌های فرسوده با مصوبه اخیر وزیر راه و شهرسازی حمایت می‌شود، گفت: باید سعی کنیم بازارهای موازی با بخش مسکن را کنترل کنیم.

    معاون دفتر مسکن تصریح کرد: با افزایش و جهش قیمت در بازار ارز، بازارهای رقیب مسکن رونق گرفت اما خوشبختانه دولت با کنترل این بازار توانست بازار مسکن را گسترش و رونق دهد.

    وی در پایان گفت: افزایش قیمت در بازار مسکن تنها برابر با نرخ تورم خواهد بود و این افزایش قیمت تنها برای واحدهای کوچک متراژ در برخی مناطق تهران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی