عصر بازار

افزایش سقف تسهیلات روستایی برای نوسازی بافت فرسوده

عصر اعتبار- معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: تسهیلات روستایی به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت و در بانک‌های عامل قابل پرداخت است.

افزایش سقف تسهیلات روستایی برای نوسازی بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عزیزالله مهدیان اظهارداشت: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال 84 آغاز شد و ­سالانه 200 هزار واحد تسهیلات ­به روستاییان پرداخت می‌شود. وی افزود: ­تسهیلات در سال 84 از­ ­5 میلیون تومان با ­کارمزد 5 درصد شروع شد و در سال 97 سقف وام به 25 میلیون تومان رسید و تا پایان امسال به 200 هزار واحد تسهیلات پرداخت می‌شود.

    معاون بازسازی بنیاد مسکن ادامه داد: در سال گذشته تسهیلات 18 میلیون تومانی ­به ­120 هزار واحد و تسهیلات 20 میلیون تومانی که مشمول نواحی مرزی کشور است به 80 هزار واحد پرداخت شد. وی درباره تضمین دریافت تسهیلات برای نوسازی واحد های روستایی گفت: این تسهیلات بسیار ساده و با سفته زنجیره پرداخت می‌شود.

    وی افزود:­ تاکنون از محل بهسازی مسکن روستایی حدود یک میلیون و 650 هزار واحد تکمیل شده است و 400 هزار واحد (در غالب بازسازی مسکن سانحه دیده )بازسازی شده، همچنین بیش از 2 میلیون و 200 هزار واحد از 5 میلیون و 300 هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

    مهدیان افزود: پارسال­­ بدلیل مشکلات بانک ها،​­ پرداخت تسهیلات کمتر از حد تعیین شده (سالی 200 هزار واحد) بود علاوه بر آن نیز سال گذشته حوادث زیادی از جمله سیل و زلزله در کشور صورت گرفت و ­حدود ­100 هزار واحد کار بازسازی انجام شده است­ و تلاش می شود­ تا پایان سال 1405 ، ­­85 درصد خانه‌ها مقاوم شود.

    وی با بیان اینکه ­­همه بانک ها به جز بانک های خصوصی هم تسهیلات پرداخت می کنند گفت:­­ در زلزله کرمانشاه،­ 12 هزار واحد روستایی تخریب شده و 8 هزار واحد روستایی نیز­ 100 درصد از بین رفته ­ و تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری می رسند 12 هزار واحد پی کنی 8 هزار فنداسیون شده است.

    معاون بازسازی بنیاد مسکن افزود:­ در مناطق شهری، کارپیچیده تر است و تلاش این است تا پایان سال 98 پایان یابد. وی گفت: در بازسازی کرمانشاه مصوبات لازم را دولت داده است و ­کار با زمان بندی پیش می رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی