عصر بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

پیشنهاد افزایش تعرفه ۷۰۰ قلم کالا به دولت ارایه شد

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : پیشنهاد افزایش تعرفه ۷۰۰ قلم کالا را به دولت ارایه دادیم و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مشوق های صادراتی در بودجه ۹۷ در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد افزایش تعرفه ۷۰۰ قلم کالا به دولت ارایه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم, محمد شریعتمداری در جلسه با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان رضوی اظهار کرد :در سال 96، درآمد فروش نفت 57 میلیارد دلار و میزان صادرات کالاهای غیر نفتی 47 میلیارد دلار و مجموع واردات کشور 54 میلیارد دلار بوده است، تراز تجاری کشور در این سال مثبت شد.

    وی افزود: 82 درصد از مجموع 54 میلیارد دلار واردات کشور مربوط به کالاهای سرمایه ای و واسطه ای است، از 18 درصد کالاهای وارداتی باقیمانده نزدیک به 90 درصد کنجله، سویا، روغن خام با شکر است.

    وی تصریح کرد : پیشنهاد افزایش تعرفه 700 قلم کالا را به دولت ارایه دادیم و یک هزار و 300 میلیارد تومان مشوق های صادراتی در بودجه 97 در نظر گرفته شده است.

    شریعتمداری با اشاره به لزوم نوسازی واحدهای صنعتی اضافه کرد : 5 هزار میلیارد تومان جهت مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات اعطایی بانکی برای نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

    به گفته وزیر صنعت ،‌معدن وتجارت 900 میلیارد دتومان از 7 هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان های توسعه ای از محل فروش شرکتها و املاکشان به انها بازگردانده می شود تا به صورت ضمانتنامه برای فعالیتهای صنعتی و معدنی در مناطق کمتر برخوردار استفاده شود.

    شریعتمداری یادآور شد : قیمت ارز از ماه دهم سال 96 به 4هزار و 100 رسید و روند صعودی آن تا 4 هزار و 500 تومان افزایش یافت، ارز حاصل از صادرات تا ماه دهم سال 96 همان 4 هزار و 200 تومان بود که حدود 2 ماه بعد از آن روند صعودی گرفت.

    3 محل دریافت ارز

    شریعتمداری در ادامه از تشکیل کمیته چند نفره دایمی برای حل مسایل پیش رو  ارز خبر داد و افزود : صرافی های مجاز، صرافی های بانکها و نظام بانکی 3 طریق دریافت ارز است .

    وی تاکید کرد : اگر صادرات شکل بگیرد خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد و برای حل موضوع ارز در ابتدا صادرات غیر نفتی عمده که از طریق خصولتی ها انجام می شود را تحت کنترل درآوردیم.

    وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت یادآور شد : برای حمایت از کالای ایرانی باید خرید و استفاده از کالای ایرانی در مجموعه دولت اجباری شود.

    وی با بیان اینکه تاکید ما بر ساماندهی «ته لنجی» بود نه برداشتن آن‌ گفت : راه حل حمایت از کالای ایرانی بستن مرزهای گمرکی و مرزهای جغرافیایی برای کالاهای خارجی است و برای استفاده از کالای ایرانی در حوزه فرهنگی و رسانه ای نیز باید گام های خوبی برداشته شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی