عصر بازار

سریال جریمه‌های بانک ولزفارگو آمریکا به ۴۸۰ میلیون دلار رسید

عصر اعتبار- چهارمین بانک بزرگ آمریکا با پرداخت ۴۸۰ میلیون دلار برای پایان دادن به تازه ترین رسوایی خود موافقت کرد.

سریال جریمه‌های بانک ولزفارگو آمریکا به ۴۸۰ میلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از ایبِنا، ولز فارگو، چهارمین بانک بزرگ آمریکا اعلام کرد که با پرداخت 480 میلیون دلار به منظور حل و فصل دادن پرونده دادخواهی علیه خود که از سوی سهام داران این بانک که مدعی هستند ولزفارگو در ارتباط با انجام فعالیت های تجاری خود به آنها گزارش اشتباه داده، موافقت کرد.

    ولز فارگو اعلام کرد که این موافقت باید از سوی دادگاه قبل از نهایی شدن آن مورد تایید قرار گیرد. البته این بانک بزرگ آمریکایی ادعاهای موجود در پرونده را که توسط دادگاه فدرال در کالیفرنیای شمالی تنظیم شده را انکار می کند. مقامات ولز فارگو اعلام کردند که در حال تنظیم شکایت برای جلوگیری از هزینه و اختلال بیشتر در روند پرونده هستند.

    این حل و فصل به عنوان تازه ترین ضربه مالی به ولز فارگو در ارتباط با پرونده سوء استفاده در فعالیت های تجاری خود است. بر همین اساس در سپتامبر سال 2016 میلادی ولز فارگو نسبت به سوء استفاده در فعالیت های اقتصادی خود که منجر به از دست رفتن میلیون ها دلار از مشتریان ساده لوح این بانک شد، اعتراف کرد و در مقابل هم رگولاتورهای آمریکایی چندین بار ولز فارگو را جریمه و محدودیت های بی سابقه ای را علیه فعالیت های این بانک وضع کردند که از جمله آن اجبار ولزفارگو به جایگزین کردن نفرات جدید در هیئت مدیره خود بود. 

    همچنین در ماه گذشته میلادی ولز فارگو با پرداخت یک میلیارد دلار جریمه به رگولاتورهای فدرال برای حل وفصل اتهامات مرتبط با سوء استفاده در ارائه وام، موافقت کرده بود. این بانک آمریکایی در سال 2016 میلادی بعداز افشاء رسوایی باز شدن میلیون ها حساب به نام مشتریان این بانک و بدون اجازه از آنها با پرداخت 187 میلیون دلار جریمه به دولت، رگولاتورهای محلی و فدرال موافقت کرده بود؛ ضمن اینکه پرونده رسوایی حساب های جعلی این بانک هم پرونده 142 میلیون دلاری علیه ولز فارگو به راه انداخت.

    بر پایه این گزارش، ولز فارگو حتی با پرداخت آخرین جریمه خود برای حل و فصل این پرونده مبرا نخواهد شود و همچنان تحقیقات از بخش مدیریت ثروت این بانک در دست انجام و وزارت دادگستری آمریکا در حال بازجویی از بخش تجارت ارز ولز فارگو است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی